کد خبر : 224653
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 09:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

قدرت سرایت بالاتر نوع جدید اُمیکرون/ موج جدید کرونا در اصفهان اوج نگرفته است

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر با جهشی از ویروس اُمیکرون مواجه هستیم که وارد ایران نیز شده است، ادامه داد: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است وبا علائمی همچون بدن درد، تب، گلودرد، ضعف و بی حال و احساس خستگی و علائم تنفسی فوقانی و اسهال و استفراغ همراه است

قدرت سرایت بالاتر نوع جدید اُمیکرون/ موج جدید کرونا در اصفهان اوج نگرفته است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فرزین خوروش در ارتباط با اپیدمی و همه گیری موج هشتم کرونا در اصفهان اظهار داشت: تاکنون ۷ موج از کرونا را پشت سر گذاشتیم که آخرین موج آن اُمیکرون بود که شدت آن کمتر از آلفا و دلتا ثبت شد و موارد بستری پایینی داشت.

وی با بیان اینکه کرونا قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: کرونا پس از مدتی در سکوت کامل و همزمان با اپیدمی آنفلوانزا که مهر و آبان با موج جدید آن مواجه شدیم، جامعه پزشکی را در یک شرایط پیچیده‌ای قرار داد و بخاطر علائمی مشابه تشخیص را سخت‌تر کرد.

با جهشی از ویروس اُمیکرون مواجه هستیم

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر با جهشی از ویروس اُمیکرون مواجه هستیم که وارد ایران نیز شده است، ادامه داد: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است وبا علائمی همچون بدن درد، تب، گلودرد، ضعف و بی حال و احساس خستگی و علائم تنفسی فوقانی و اسهال و استفراغ همراه است و شدت ابتلاء و درگیری ریوی آن در افراد مسن و همچنین افرادی دارای بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی بیشتر دیده می‌شود و تعداد موارد بستری در بخش‌های ویژه و فوتی نیز در آنها بیشتر است.

وی به مراحل مختلف سیر همه گیری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای همه گیری موارد سرپایی افزایش می‌یابد و سپس موارد بستری و بعد آن بیماران نیاز مند بخش مراقبت‌های ویژه و فوتی افزایش می‌یابد.

خوروش اضافه کرد که بدنبال بروز علائم، حداقل ۵ روز قرنطینه به مبتلایان توصیه می‌شود که با مصرف مایعات، سبزیجات، میوه جات و قرص استامینوفن، آنتی هیستامین وشربت ضد سرفه مانند دیفن هیدرامین یا برم هگزین یا شربت‌های گیاهی به درمان خانگی بپردازند و در صورت تداوم و بروز علائمی چون سرفه‌های شدید و درد قفسه سینه، خلط خونی، کاهش سطح هوشیاری و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی باید در همان مراحل اولیه بیماری برای درمان ضد ویروس مراجعه کنند تا از پیشرفت بیماری در روزهای بعد جلوگیری شود.

مصرف خودسرانه دارو ممنوع

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به احتمال زیاد مدارس و ادارات در پیک کرونا تعطیل نخواهند شد از معلمان و مدیران خواست که به والدین اعتماد و با اعلام اینکه فرزندشان علائم کرونا دارد، با مرخصی موافقت کنند.

وی همچنین هشدار داد که مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون در درمان ابتدایی کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و مصرف خودسرانه این داروها عوارض بدی را به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است