کد خبر : 224601
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - 16:16
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

تعطیلی مدارس ۴ استان به دلیل سرما

با توجه به برودت هوا، آموزش در بعضی از استان ها غیر حضوری و برخی ادارات نیز تعطیل شده اند.

تعطیلی مدارس ۴ استان به دلیل سرما

به گزارش سایت خبری مدارا؛ با توجه به برودت هوا و با تصمیمات مسئولان امر، برخی از استان‌ها در حوزه آموزش در مقاطع مختلف غیر حضوری شده اند.

این اقدام در پی برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است.


تعطیلی مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به علت برودت هوا و سرمای شدید کلاس‌های حضوری تمامی مدارس استان و مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک‌ها ۲۴ و ۲۵ دی ماه تعطیل خواهد بود.

سید علیرضا موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اساس اعلام معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی، به علت سرمای شدید یخبندان معابر شهری و روستایی و برودت هوا، کلاس‌های حضوری مراکز پیش دبستانی، کودکستان‌ها، مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان در دو شیفت صبح و عصر, در روزهای شنبه و یکشنبه بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه جاری تعطیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمامی خدمات آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار شاد ارائه خواهد شد.

به گفته موسوی نژاد امتحانات داخلی دبیرستان‌های دوره اول و دوم لغو شده ولی امتحانات نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می‌شود.


مدارس و ادارات خراسان رضوی شنبه تعطیل شد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات خراسان رضوی شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

جواد خدایی با اشاره به تداوم سرمای هوا در استان، اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان، طبق تصمیم‌گیری ستاد انرژی خراسان رضوی، مهدکودک‌ها، مدارس در تمام مقاطع و مراکز آموزش عالی استان روز شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

وی ادامه داد: امتحانات مدارس به جز امتحانات هماهنگ استانی و کشوری لغو است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی به جز مراکز امداد رسانی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.


مدارس و دانشگاه‌های گیلان شنبه و یکشنبه غیر حضوری شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت جهادی گاز، مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری خواهد بود.

، بر اساس اعلام مدیریت جهادی گاز، فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری و شروع فعالیت تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان در این روزها از ساعت ۸:۳۰ دقیقه و پایان آن ۱۲:۳۰ دقیقه اعلام شده است.

این مصوبه شامل تمامی مراکز آموزش عالی؛ دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی‌ها و دیگر مؤسسات آموزش عالی می‌باشد.

در این مصوبه تاکید شده است صرفاً امتحانات پایه‌های نهم (داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور) و دوازدهم مدارس که به صورت سراسری است، به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار می‌شود.

همچنین سایر امتحانات داخلی با تصمیم مسئولان دانشگاه‌ها و شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.


تمام مراکز آموزشی استان قم در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه غیرحضوری شد

با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی، تمام مراکز آموزشی استان قم در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه به صورت غیر حضوری است.

استانداری قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با استناد به بند ۶ تصویب نامه شماره ۱۷۰۵۵۸/ ت ۵۹۹۰۷ ه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۵ هیئت محترم وزیران و مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با توجه به برودت هوا بخصوص در شمال و شمال غرب و شمال شرق کشور و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز ازاین گاز و برق؛ تمامی مراکز آموزشی (ستادی و آموزشی) شامل دانشگاه‌ها، مراکز حوزوی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در بخشهای دولتی و خصوصی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت غیرحضوری بوده و امتحانات آنها نیز لغو می‌گردد.

در ضمن امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود. همچنین تمامی ساختمان‌های مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم‌های گرمایشی تا صبح روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه جاری می‌باشند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است