کد خبر : 224532
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - 08:38
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۱۰۰هزار کلاس درس در کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یکصد هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۴ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مابقی نیازمند مقاوم سازی است.

۱۰۰هزار کلاس درس در کشور نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یوسف نوری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تکریم خیرانی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند، اظهار داشت: امور خیریه در حوزه تعلیم و ترتیب مهمترین کار خیر است و با تکریم خیران این عرصه می‌آموزیم که در جامعه از این رفتار تربیتی الگو بگیریم و در این راستا قدم برداریم لذا در وزارت آموزش و پرورش همواره من هر روز با یک خیر یا دیدار دارم یا در ارتباط هستم.

وی با بیان اینکه از هر ۲ کلاس درس، یک کلاس درس را خیران می‌سازند، خاطرنشان کرد: این نشان از فرهنگ قوی مردم ما است که باید قدر آن را بدانیم.

به نوشته مهر؛ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران سرانه فضای آموزشی علی رغم همه محدوویت‌ها رشد بسیار خوبی داشته است، ابراز داشت: با وجود محدودیت‌های دوگانه چون تحریم‌های ظالمانه و خشکسالی‌ها و فرونشست زمین و مواردی از این قبیل، اکنون سرانه فضای آموزشی کشورمان ۵.۲ متر است درحالی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضای آموزشی ما یک و نیم متر بود.‌

نوری ادامه داد: با وجود این مناطقی که مهاجرت زیاد بوده چه مهاجرت‌های درونی و اتباع، سرانه آموزشی خیلی کمتر است و در مناطقی مثل اصفهان که دچار فرونشست زمین و وجود مدارس فرسوده یا کم مقاومت شده، این سرانه کم است لذا برنامه‌های ما باید در این راستا باشد که در مناطقی که تراکم جمعیت زیاد بوده و یا مدارس بر اثر فرونشست زمین یا حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله آسیب دیدند، بازسازی و نوسازی در دستور کار باشد.

وزیر آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: حدود یکصد هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۳۴ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و مابقی فقط نیازمند مقاوم سازی است که با کمک خیران و حمایت دولت در تأمین اعتبارات انجام خواهد شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که صبح پنجشنبه برای شرکت در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان اصفهان به این استان سفر کرده بود، عصر امروز اصفهان ترک کرد.‌

اخبار مرتبط:
رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار باران مهمان آسمان اصفهان
رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار باران مهمان آسمان اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای و بارش رگباری طی امروز تا پنجشنبه در سطح استان است.

سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد
سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بهره‌برداری از سد سرداب در صورت تأمین مالی در تابستان سال‌جاری، خبرداد.

اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی
اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است/ برگزاری جشنواره شیخ‌بهایی در شهرک علمی تحقیقاتی

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای نخستین بار بخش بزرگی از جشنواره شیخ بهایی در محیط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است