کد خبر : 224494
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - 20:50
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزوده شدن سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان/ اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: هرساله حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر دانش آموز به آمارهای قبلی اضافه می‌شود و از این رو هرساله تجهیز و ساخت هزار و ۵۰۰ کلاس، مورد نیاز است که در این امر نیز، خیرین کنار دولت خدمتگذار،فعال بوده و هستند.

افزوده شدن سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان/  اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت یاد خیرین مدرسه‌سازی که از دنیا رفتند، اظهار داشت: امروز در اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن، فرهنگ خیر و انفاق مکتب تربیتی را به جای می‌گذارد.

وی افزود: از سال ۱۳۷۷ با تشکیل جامعه خیرین مدرسه‌ساز، مدرسه‌سازی به صورتی منسجم، نظام‌مند و هدف‌دار شکل گرفت و امروزه از هر دو کلاس درس یک کلاس را خیرین مدرسه‌ساز می‌‌سازند و خوب هدف‌گذاری کردند و سرمایه خود را در جایی می‌گذارند که همواره باقیات الصالحات می‌شود و البته اینجا خدا خریدار است.

نوری خاطرنشان کرد: با بنا فرهنگ ایجاد نمی‌شود بلکه فرهنگ، بنا را ایجاد می‌کند که انسان‌هایی فرهیخته و همچنین سرمایه‌های اجتماعی آثاری را خلق می‌کنند که کاربرد تربیتی دارد و ساختمانی که ساخته‌ می‌شود علاوه بر رفع بخش اعظم نیازهای جامعه ما این ویژگی را دارد که وقتی دانش‌آموز می‌فهمد ساختمانی که در آن درس می‌خواند توسط فردی با پول خودش ساخته‌ شده‌است یادمی‌گیرد که کمک کردن چگونه‌است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از گلایه‌های ما که رسانه‌ها باید بیشتر به آن بپردازند، انعکاس فعالیت خیرین مدرسه‌ساز و همچنین فرهنگ انفاق است.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: هر خشتی که شما می‌گذارید پله‌هایی است که به خدا می‌رسد؛ مال زینت حیات دنیاست که وقتی در راه خیر داده‌شود به سمت خدا حرکت می‌کنید و ما باید این کار را ترویج کنیم و پیوست رسانه‌ای محکمی برای این فرهنگ شکل دهیم که این امر امسال از جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود و خیرین مدرسه‌ساز معرفی خواهندشد.

نوری با بیان اینکه با تشکر از خیرین خودمان بزرگ می‌شویم تأکید کرد: استان اصفهان در زیست بوم فناوری وارد مرحله جدیدی شده‌است تا با کارهایی که در فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌دهد گامی در شفافیت و تسریع امور خیرین انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای اینکه ما تعهد خود را به خیرین ثابت کنیم املاک مازاد آموزش و پرورش را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ ملک است که مجوز آن‌ها گرفته می‌شود تا پروژه‌های نیمه تمام خیرین تکمیل شود و همچنین دولت از سایر منابع خود بخشی را که حدود ۵۰۰ میلیون یورو است برای مدارس کانکس و تخریبی اختصاص می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: برای ادای بخشی از دین خود به اصفهان زحمتی را به آنان واگذار می‌کنیم؛ المپیاد جهانی فیزیک را که بالاترین المپیاد در جهان است در سال ۱۴۰۳ اصفهان به عنوان میزبان در کنار ما خواهدبود و همچنین یک پیوست رسانه‌ای خوب برای خیرین در اصفهان درست می‌شود که در کنار این المپیاد، به کل جهان معرفی شوند.

دراین مراسم همچنین محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: خیرین گرانقدر در مسیر کار خیر تفسیرگر حقیقت الهی و سنت نبودی هستند؛ مدرسه‌سازی کار بسیار با اهمیتی است به واسطه اینکه علاوه بر ساخت بنای خیر، مدرسه جایگاهی برای انسان‌سازی است.

وی افزود: جایی بهتر از مدرسه برای انسان‌سازی نیست پس خدا شما را انتخاب کرده تا جایی می‌توانید کار خیر انجام دهید؛ همچنین خیرین در کنار کار خیر فرهنگ خیر و خیراندیشی را ترویج می‌دهند در آن هنگامی که دانش آموزان از زیر تابلو مدرسه خیرساز می‌گذرند و آرزو می‌کنند در آینده خیر شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: خیرین اصفهان نه فقط در استان اصفهان بلکه چتر حمایتی و کار خیر آن‌ها کل کشور را در بر می‌گیرد و مدارس زیادی به دست آن‌ها ساخته‌ شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان تصریح کرد: هرساله حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر دانش آموز به آمارهای قبلی اضافه می‌شود و از این رو هرساله تجهیز و ساخت هزار و ۵۰۰ کلاس، مورد نیاز است که در این امر نیز، خیرین کنار دولت خدمتگذار،فعال بوده و هستند.

اخبار مرتبط:
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲
فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت:فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار،عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد.

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: امسال ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره سد زاینده‌رود را ۳۹۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است