کد خبر : 224389
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - 09:15
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پایش بناهای تاریخی اصفهان پس از بارش سنگین برف

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش بناهای تاریخی اصفهان پس از بارش سنگین برف در مناطق مختلف استان خبر داد.‌

پایش بناهای تاریخی اصفهان پس از بارش سنگین برف

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا ایزدی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود یک توده بزرگ بارشی بر فراز استان اصفهان، همکاران بناهای تاریخی و اداره‌های شهرستان‌ها از روز دوشنبه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: پس از آغاز بارش‌ها که بیشتر از نیمه شب دوشنبه این هفته در مناطق مختلف استان آغاز شد، با کاهش بارش‌ها از ظهر روز سه شنبه تمامی بناهای تاریخی سراسر استان از جمله شهر تاریخی اصفهان که پس از پنج سال برای اولین بار شاهد بارش بیش از ۱۸ سانتیمتر برف بود، آغاز و خوشبختانه هیچیک بناهای تاریخی اصفهان دچار آسیب نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پایش بناها از مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق غرب، شمال غرب و جنوب استان که بیشترین بارش رحمت اللهی را تجربه کردند همچنان علی‌رغم تعطیلی ادارات ادامه دارد.

ایزدی همچنین از تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان امروز پنجشنبه ۲۲ دی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش بیش از ۱۲ درجه‌ای هوا، شامگاه روز گذشته با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، فعالیت تمامی اداره‌ها و مراکز آموزشی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

وی تصریح کرد: تمامی بناها و محوطه‌های تاریخی زیرنظر این اداره کل در تمامی شهرستان‌های استان طی این ۲ روز تعطیل بوده و گردشگران و علاقه‌مندان به جاذبه‌های استان از روز جمعه ۲۳ دی‌ماه می‌توانند از این مراکز بازدید کنند.

اخبار مرتبط:
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است

یک پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی گفت: کوره‌پزی تاریخی فخاری در جوار میدان امام (ره) اصفهان در صورت تکمیل مرمت، می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

مشاهیر اصفهان  صاحب باغ می‌شوند
مشاهیر اصفهان صاحب باغ می‌شوند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روند احداث باغ مشاهیر از 25 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان
آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در استان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است