کد خبر : 224372
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - 00:17
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

وضعیت ترافیکی تهران در شب برفی پایتخت/غافلگیری شهردار تهران مقابل بارش پیش‌بینی شده؛ خیابان‌ها شن‌پاشی نشد/ خودروها در ترافیک سوخت تمام کردند

به‌گفته رئیس پلیس راهور تهران ۹۰ درصد معابر پایتخت قفل شده است، این درحالی‌ست که به‌نظر می‌رسد شهرداری تهران در برابر بارش‌های اخیر غافلگیر شده و خیابان‌ها شن‌پاشی نشده است.

وضعیت ترافیکی تهران در شب برفی پایتخت/غافلگیری شهردار تهران مقابل بارش پیش‌بینی شده؛ خیابان‌ها شن‌پاشی نشد/ خودروها در ترافیک سوخت تمام کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  هوای پایتخت که آلوده شد همه منتظر باد و باران بودند تا آسمان تهران پاک شود، اما حالا که باد و باران آمد شهردار تهران غافلگیر شد تا خیابان‌های پایتخت زیر چرخ خودروها بلغزند و شهروندان محبوس در خودروهای سوخت تمام کرده در خیابان سرگردان شوند.

به نوشته خبرآنلاین، وقتی آلودگی هوای تهران ظهور و بروز کرد از مقامات کشوری گرفته تا شهری راه حلی جز انتظار برای وزیدن باد نداشتند، حتی میانه آلودگی هوا، شهردار تهران بدون توجه به دود و دم آسمان توصیه‌های دلاری به شهروندان می‌داد، این درحالی‌ است که عضو شورای شهر در گفت‌وگویی به خبرآنلاین گفته بود: «زاکانی پیش از این گفته بود که از سوی رئیس‌جمهور مسئولیت گرفته و حکم دارد که درباره آلودگی هوای تهران مسئول مستقیم باشد، اما بعدها هیچ خبری از این مسئولیت‌پذیری نشد، به ایشان تذکر هم داده‌ایم اما حالا گفته می‌شود که وظیفه این کار فقط بر عهده شهرداری تهران نیست و یک کار ملی است.»

وقتی آلودگی هوای تهران اوج گرفت شهرداری پایتخت در برابر انتقادها بالاخره سکوت خود را شکست و دیگران را متهم به سیاه نمایی کرد. زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت با دفاع از اقدامات خود در مواجهه با آلودگی هوا گفت: «در راستای قانون هوای پاک ما تمام تکالیف خودمان را داریم انجام می‌دهیم. سیاه نمایی‌هایی که انجام شده، نادرست است و مجلس و دستگاه‌های نظارتی به دقت این مساله را بررسی کرده‌اند.»

زاکانی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه متولی موضوع هوای پاک هستند که شهرداری یکی از این دستگاه‌هاست، افزود: «بررسی نهادهای نظارتی در بحث افزایش آلودگی هوا مقصر شناخته نشد و تخریب‌هایی که از سوی برخی‌ها انجام می شود مبتنی بر سیاه نمایی و سیاست زدگی است.»

درحالی شهردار تهران از مسئولیت‌های خود در برابر آلودگی هوای پایتخت سر باز می‌زند که برکسی پوشیده نیست مسئولیت مراقبت از کیفیت خیابان‌ها در وضعیت بارش برف تنها به عهده شهرداری است، با وجود اینکه طی روزهای گذشته سازمان‌های متولی مانند هواشناسی بارها از بارش برف و کاهش دمای هوا در تهران خبر دادند اما به نظر می‌رسد زاکانی شن‌ پاشی و حتی نمک پاشی خیابان‌های شهر را فراموش کرده است. آن‌طورکه گزارش‌ها نشان می‌دهد شهروندان در برخی خیابان‌ها گرفتار برف شده‌اند.

به گزارش تسنیم بلوار ارتش، اندرزگو و پاسداران شن‌پاشی انجام نشده و خودروها علاوه بر این‌که در ترافیک مانده‌اند سوخت‌شان هم رو به اتمام است.

درهمین‌باره سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به تسنیم گفته که «مردم اگر کار ضروری ندارند به این محورها مراجعه نکنند، پیش‌بینی می‌کنیم تا دو الی سه ساعت آینده از حجم ترافیک این محورها به دلیل اینکه بارش برف و باران به اتمام رسیده است کاسته شود.»

همچنین سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با شبکه خبر از قفل شدن بیش از ۹۰ درصد معابر تهران خبر داد.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است