کد خبر : 223590
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - 09:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آخرین وضعیت سویه جدید کرونا در اصفهان/ بروز موج هشتم کرونا منتفی نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در ۲ تا ۴ هفته آینده ممکن است پیک هشتم کرونا را در استان داشته باشیم، گفت: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است و در مدت ۲ تا ۴ هفته پیک جدید اتفاق می‌افتد.

آخرین وضعیت سویه جدید کرونا در اصفهان/ بروز موج هشتم کرونا منتفی نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان خوب است و در هفته گذشته و جاری آمار همچنان کاهشی است.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ نفر در استان به دلیل کرونا بستری هستند، افزود: ۴ نفر نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته روزانه ۸ نفر بستری و ترخیص یک نفر بوده و هنوز آن افزایشی که انتظار می‌رفت و پیش‌بینی شده بود در استان اصفهان رخ نداده است.

عقدک با بیان اینکه در ۲ تا ۴ هفته آینده ممکن است پیک هشتم کرونا را در استان داشته باشیم، بیان کرد: قدرت سرایت نوع جدید اُمیکرون بالاتر است و در مدت ۲ تا ۴ هفته پیک جدید اتفاق می‌افتد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شیوع سویه جدید کرونا XBB وBQ.1 است، عنوان کرد: بدن درد، کمردرد، سردرد، تب، گلودرد، ضعف و بی حال و احساس خستگی و علائم تنفسی فوقانی، سردرد، دل درد و اسهال و استفراغ از علائم سویه جدید کرونا است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تصریح کرد: برای تقویت سیستم ایمنی مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند به ویژه افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای‌ هستند، حتماً اقدام کنند.

عقدک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت آنفلوآنزا در استان شدید و حاد نیست اما امکان دارد در بهمن‌ها مجدد شاهد پیک جدید آنفلوآنزا باشیم اما به اندازه شیوع آن در مهر و آبان ماه نیست.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است