کد خبر : 223515
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - 21:04
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان: ادبیات محمدجواد لاریجانی مختص گروه‌های تجزیه‌طلب است/ اصرار برای حرف زدن در هر شرایطی خوب نیست

استاندار سابق استان سیستان و بلوچستان می‌گوید کار‌هایی که محمدجواد لاریجانی انجام می‌دهد مختص گروه‌هایی است که تجزیه‌طلبی و ضدیت با استقلال ایران را برای خود هدفی مهم می‌دانند.

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان: ادبیات محمدجواد لاریجانی مختص گروه‌های تجزیه‌طلب است/ اصرار برای حرف زدن در هر شرایطی خوب نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی اوسط هاشمی سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و استاندار سابق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اظهارات محمدجواد لاریجانی علیه مولوی عبدالحمید و تشبیه مسجد مکی به مسجد ضرار اظهار داشت: کشور وضعیت بحرانی دارد و به همین دلیل در هنگام اظهارنظر باید حساسیت‌های جامعه را لحاظ کنیم. جامعه ما جامعه‌ای کثیرالقوم است و به همین میزان لازم است، به هنگام نظر دادن مراقب باشیم موجب رنجش قومیت‌ها را فراهم نکنیم.

به نوشته رویداد۲۴: استاندار سابق استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: اینکه مولوی عبدالحمید که برای اهل سنت چهره‌ای مهم و ارزشمند است، با اتهام‌های آن‌چنانی روبرو کنیم، ریشه در زیاده‌گویی و اصرار برای حرف زدن در هر شرایطی دارد. آن‌هم در شرایطی که تنش‌ها و خسارت‌ها هزینه‌های زیادی به نظام وارد کرده است. بدون تردید دشمنان و بدخواهان روی حرف‌های محمدجواد لاریجانی مانور خواهند داد تا گسست و شکاف بیشتری در بین اقوام ایرانی به وجود بیاورد. خب! اینجا سوالی با این موضوع طرح می‌شود که چرا یکی از چهره‌های باسابقه در کلامش جامعیت و پختگی دیده نمی‌شود. ایشان باید بداند کار‌هایی که انجام می‌دهد مختص گروه‌هایی است که تجزیه‌طلبی و ضدیت با استقلال ایران را برای خود هدفی مهم می‌دانند.

او همچنین با بیان اینکه «ملت‌سازی کار سختی است» ادامه داد: ایران از قومیت‌های کثیری تشکیل شده است که هم‌صدایی و هم‌نشینی آن‌ها کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است. یعنی اگر رفتارمان توام با ظرفیت و آینده‌نگری نباشد، نه تنها اتحاد و انسجام را در داخل به دست نخواهیم آورد، بلکه در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی هم نمی‌توانیم حرف چندانی برای گفتن داشته باشیم. با این وجود عده‌ای در داخل، همیشه و در هر شرایطی تهاجم را انتخاب می‌کنند و علیه هم انگ و اتهام می‌زنیم تا با ادبیات خشن همدیگر را محکوم می‌کنیم. یعنی به‌جای مصالح نظام و مردم، مصالح فردی و جناحی در اولویت قرار می‌گیرد که این نوع رویکرد حتما هزینه‌ساز و خسارت‌زا خواهد بود.

هاشمی می‌گوید: باید این را در نظر گرفت، اینکه فردی مسئولیت‌های مهمی در نظام داشته است، نمی‌تواند به عنوان فردی که لیاقت دارد، شناخته شود. در واقع آنچه مهم است، چیزی جز این نیست که مردم سره را از ناسره به خوبی تشخیص می‌دهند و حساب خرابکاران را کف دستشان خواهد گذاشت. راجع به محمدجواد لاریجانی فقط می‌توانم بگویم، این قبیل کار‌ها و حرف زدن‌ها موجب تضعیف آرامش مردم و البته وجهه خودِ کسی را فراهم خواهد کرد که افراط کرده است.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است