کد خبر : 223119
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - 12:18
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

چینی ها برای ۳۰۰۰ افغان شغل ایجاد می‌کنند/ جزییات قرارداد نفتی طالبان با شرکت چینی

بلومبرگ اعلام کرد که دولت طالبان قرارداد استخراج نفت را با یک شرکت چینی امضا کرده است.

چینی ها برای ۳۰۰۰ افغان شغل ایجاد می‌کنند/ جزییات قرارداد نفتی طالبان با شرکت چینی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دولت طالبان افغانستان قرارداد استخراج نفت را با یک شرکت چینی امضا کرده است. به گفته این رسانه، قرارداد با شرکت نفت و گاز سین کیانگ (CAPEIC) در کابل با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون نخست وزیر در امور اقتصادی طالبان و وانگ یو سفیر چین در افغانستان امضا شد.

براساس این قرارداد؛ توافق ۲۵ ساله استخراج نفت شامل حفاری CAPEIC برای نفت در حوضه آمودریا خواهد بود. این اولین معامله بزرگ بین المللی طالبان برای استخراج انرژی از زمانی است که این گروه کنترل کشور را در سال ۲۰۲۱ به دست گرفت.

از نظر منابع طبیعی، افغانستان یک کشور ثروتمند است. بلومبرگ به نقل از برادر نوشت: نفت علاوه بر سایر مواد معدنی، ثروت مردم افغانستان است که اقتصاد کشور می‌تواند بر آن تکیه کند.

این شرکت چینی تا ۱۵۰ میلیون دلار در سال سرمایه گذاری خواهد کرد که طی سه سال به ۵۴۰ میلیون دلار افزایش و برای ۳۰۰۰ افغان شغل ایجاد می‌کند.

برآورد می‌شود که افغانستان بیش از یک تریلیون دلار منابع طبیعی مانند گاز طبیعی، نفت، مس و خاک‌های کمیاب دارد که به دلیل دهه‌ها آشفتگی تا حد زیادی از آنها استفاده نشده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱، ایالات متحده بیش از ۷ میلیارد دلار از ذخایر ارز خارجی خود را مسدود کرد و این کشور به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شد. چین که ۷۶ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، اعلام آمادگی کرد که روابط ” دوستانه و همکاری ” با افغانستان را تعمیق بخشد.

طالبان هنوز از سوی هیچ کشوری به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت شناخته نشده است.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است