کد خبر : 222864
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - 09:19
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پابند الکترونیک را به‌عنوان تأسیس قانونی قابل اعتنا مدنظر داریم

غلامعلی محمدی پابند الکترونیک را تأسیس قابل‌اعتنا و جدیدی معرفی کرد و در این‌باره گفت: می‌توانیم بخشی از زندانیان را با استفاده از پابند الکترونیک در بیرون از زندان نگه داریم.

پابند الکترونیک را به‌عنوان تأسیس قانونی قابل اعتنا مدنظر داریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ غلامعلی محمدی، در سفر یک روزه خود به اصفهان و در ساعات ابتدایی این روز کاری در نشست شورای قضایی استان حضور یافت و به گفت‌وگو با رئیس‌کل دادگستری نشست.

وی افزود: در این راستا روز گذشته تعدادی از زندان‌های استان توسط مدیران بازدید شد و امروز هم تعداد دیگری از زنداهای استان مورد سرکشی قرار می‌گیرد. خوشبختانه در اصفهان اصفهان نیز آمار بازدید بویژه حضور قضات قابل اعتناست.

به نوشته ایسنا ؛رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال زیرساخت‌های استان اصفهان در حوزه امور اصلاحی‌وتربیتی را نیازمند توسعه کیفی نرم‌افزاری دانست. وی همچنین یادآور شد: مهمترین ماموریت ما در زندانبانی، اصلاح و تربیت افراد به خطارفته است. برای تحقق این مهم توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی، تأمین زندانیان در دوران پس از خروج، حمایت از خانواده آنان و غیره را دردستور کار گذاشته‌ایم.

محمدی با این‌حال اشاره کرد: در زندان ها با افراد سابقه‌داری مواجه هستیم که بعضا جرائم خشنی را هم مرتکب شده‌اند که لازم است دقت بیشتری درخصوص این دست از زندانیان صورت بگیرد بویژه اینکه امنیت جامعه باید تأمین شود.

وی همچنین پابند الکترونیک را تأسیس قابل‌اعتنا و جدیدی معرفی کرد و در این‌باره گفت: می‌توانیم بخشی از زندانیان را با استفاده از پابند الکترونیک در بیرون از زندان نگه داریم. هم‌اکنون هم توسعه پابندهای الکترونیک مورد توجه جدی دستگاه قضا است و در توسعه آن بر اجرای دقیق مسائل قانونی پایبند هستیم. به‌هرحال وجود زندان یک واقعیت است و باید متناسب با تعداد جمعیت کیفری، امکان مناسب برای نگه‌داری این افراد داشته باشیم.

وی در این نشست تأکید کرد: برای انتقال زندان ها از بافت شهری نیازمند حمایت دولت هستیم.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین جرائم موجود در استان با محوریت مواد مخدر است، گفت: مجموعه زندان‌های استان خوشبختانه تلاش‌ها و عملکرد خوبی دارند و این سفرها حتماً حاوی برکات بسیاری است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی یادآور شد: زندان محل تربیت است و زندانبان‌ها ابتدا باید مصلح باشند تا بتوانند اصلاح و تربیت را به درستی انجام دهند؛ درحال حاضر هم وضعیت زندان‌های استان شرایط خوبی را سپری می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری درخصوص سرکشی‌های مداوم از زندان‌ها عنوان کرد: سرکشی‌های زیادی از زندان‌ها توسط کارشناسان قضایی و حتی اساتید مختلف اخلاق، روانشناسی و… صورت می‌گیرد. در نهایت تلاش ما این است که جمعیت کیفری را تا حد ممکن کاهش دهیم.گفتنی است در این نشست دادستان و معاون قضایی دادگستری استان اصفهان گزارشی از وضعیت قضایی و آمار زندانیان ارائه دادند.

اخبار مرتبط:
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ الی ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: تکمیل و تجهیز متروی بهارستان بر اساس نرخ دلار ۱۴۰۲ نیازمند بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است
بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای است که علیه اصفهان شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است