کد خبر : 222825
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - 12:51
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

سال ۱۴۰۰ در تهران ۶۴۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند

بر اساس قانون هوای پاک وزارت بهداشت باید در روزهای آلوده، ناسالم و اضطراری هشدار بدهد تا تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از آلودگی هوا اندیشیده شود.

سال ۱۴۰۰ در تهران ۶۴۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در هفته جاری وزارت بهداشت درخواست کرده بود روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۱ و ۱۲ دی ماه) به دلیل آلودگی هوا حداقل کارمندان سالمند و حساس دورکار شوند. با اینکه این درخواست وزارت بهداشت در وزارت کشور هم تصویب شده بود استانداری تهران از دور کار کردن کارمندان در روز یکشنبه خودداری کرد اما در ساعات پایانی روز یکشنبه اعلام کرد  تعدادی از کارمندان در روز دوشنبه ۱۲ دی دور کار شده اند. دلیل این تاخیر در اعلام دور کار شدن کارمندان و تقلیل دو روز به یک روز مشخص نیست. ضمن اینکه هوای تهران امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) نیز همچنان آلوده و ناسالم برای همه گروه های سنی است.

در سه هفته اخیر هوای تهران به طور مستمر آلوده بوده است. وزارت بهداشت اعلام کرده آلودگی هوا باعث افزایش ۳۰ درصدی تعداد مراجعین به اورژانس با علایم تنفسی شده است.

در گزارش ویدیویی پیش رو در گفت‌و‌گو با عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت به اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا بر انسان پرداخته شده است. او تاکید دارد: دانشگاه های علوم پزشکی کلانشهرها از جمله در تهران، اصفهان، البرز، اراک و مشهد از ابتدای سال روزهای آلوده و اضطرار هوا را اعلام کرده اند.

همچنین توضیح می دهد  وزارت بهداشت هر سال تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را در شهرهای مختلف برای دستگاه های مختلف از جمله دادستانی کل کشور، دیوان محاسبات، سازمان حفاظت محیط زیست و … می فرستد.

بنا به اطلاعاتی که گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت منتشر کرده در سال ۱۴۰۰ در تهران ۶۴۰۰ نفر مرگ ناشی از آلودگی هوا رخ داده و در سال ۱۳۹۹ بیش تر از ۴۰۰۰ نفر. در سال ۱۴۰۰ در ۲۷ شهر ایران با جمعیت ۳۵ میلیون نفر حدود ۲۱ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا ثبت شده است.

باید تاکید کرد بر اساس مطالعات وزارت بهداشت ذرات معلق کوچک‌تر از دو نیم میکرون ناشی از احتراق و سوخت، سرطان‌زا هستند.

اخبار مرتبط:
وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند
وزارت راه: محدوده تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان دچار فرونشست زمین شده‌اند

علی بیت‌الهی، رییس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد زیادی از ثار تاریخی و بنا‌های ارزشمند کشورمان در زون‌هایی با خطر فرونشست زمین واقع شده‌اند، گفت: در استان فارس بیشترین نرخ فروشست در محدوده مرودشت بوده و نرخ آن در این منطقه به ۱۷ سانتیمتر در سال می‌رسد که آثار تاریخی تخت جمشید و نقش رستم در این محدوده قرار دارد. وی با بیان اینکه در استان اصفهان هم اثر تاریخی میدان نقش جهان به عنوان مهمترین نماد تاریخی ایران متاسفانه دچار فرونشست زمین و ترک خوردگی عجیب شده است، ادامه داد: نرخ فرونشست در میدان نقش جهان به حدود ۵ سانتیمتر در سال رسیده.

ناصر امانی: بانک شهر روی چه حسابی ۲۰ هزار میلیارد تومان از حساب شهرداری برداشت کرده؟/ مهدی اقراریان: شهرداری باید از پستو خارج شود
ناصر امانی: بانک شهر روی چه حسابی ۲۰ هزار میلیارد تومان از حساب شهرداری برداشت کرده؟/ مهدی اقراریان: شهرداری باید از پستو خارج شود

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد
مجری صداوسیما از زاکانی شکایت کرد

سیاوش صفاریان پور مجری شناخته شده تلویزیون در حساب ایکس نکاتی را یاداور شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است