کد خبر : 222523
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - 09:22
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تأمین مالی ۲۰۹ طرح دانش‌بنیان به مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

ورسندیان تصریح کرد: از اولویت‌هایی که بانک صنعت و معدن دارد، تأمین مالی واحدهای دانش‌بنیان است. در سال۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، حدوداً ۲۰۹ طرح دانش‌بنیان با مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان تأمین مالی شد. در این راستا عملکرد بانک استان خوب بوده و استان اصفهان ظرفیت بیشتری دارد، اما واحدهایی داریم که توسعه صنعت ممکن است بیش از گذشته شکل بگیرد.

تأمین مالی ۲۰۹ طرح دانش‌بنیان به مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی خورسندیان در حاشیه بازدید بازدید از برخی مراکز صنعتی در اصفهان، اظهار کرد: در سفرهای دوره‌ای به استان‌های مختلف کشور از واحدهای تولیدی صنایع و شرکت‌هایی که تسهیلات گرفته‌اند و تأمین منابع مالی‌ داشته‌ایم، بازدید می‌کنیم تا از نزدیک شاهد عملکرد شرکت‌ها باشیم تا اگر مشکلی باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در سفرهای استانی مصوبات سفر ریاست جمهوری را پیگیری و سعی می‌کنیم این سفرها را به‌گونه‌ای پیش ببریم که اگر لازم شد در لحظه تصمیم‌گیری کنیم.

به نوشته ایرنا؛ خورسندیان با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در ۱۰ سال اخیر نقش بسیار مهمی در تأمین مالی صنایع و واحدهای تولیدی در استان اصفهان داشته است، بیان کرد: بانک صنعت و معدن در ۱۰ سال اخیر، حدوداً ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی کرده که شامل حدود ۳۷۲ طرح پروژه بوده است که ۷۲طرح آن به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر سرمایه در گردش است و خوشبختانه با این تأمین مالی، نزدیک به ۵ هزار فرصت شغلی نیز در ۱۰ سال اخیر ایجاد شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۴ طرح به عهده بانک صنعت و معدن بود که ۴ طرح آن ایجادی و ۱۰ طرح دیگر، سرمایه در گردش بوده است. بانک صنعت و معدن تا ۱۰۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده و تکلیفی که داشته تقریباً به سرانجام رسیده است. در ارتباط با تبصره ۱۸ قانون بودجه، این یک بودجه اداره شده است که از طریق دستگاه‌ها در اختیار بانک قرار می‌گیرد و بانک اهرم می‌کند و دو برابر آن را تأمین مالی خواهد کرد و تمام آنچه مربوط به استان اصفهان بوده تأمین شده و حدوداً ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اصفهان تخصیص داده شده است.

خورسندیان تصریح کرد: از اولویت‌هایی که بانک صنعت و معدن دارد، تأمین مالی واحدهای دانش‌بنیان است. در سال۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، حدوداً ۲۰۹ طرح دانش‌بنیان با مبلغ ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان تأمین مالی شد. در این راستا عملکرد بانک استان خوب بوده و استان اصفهان ظرفیت بیشتری دارد، اما واحدهایی داریم که توسعه صنعت ممکن است بیش از گذشته شکل بگیرد.

وی اعلام کرد: امروز از دو شرکت سپهر پلیمر و اصفهان مقدم که محصولات یک‌بار مصرف دارند و از کارآفرینان پیشرو و پیشتاز بخش خصوصی در صنعت هستند، بازدید کریم. همچنین در ادامه از شرکت‌های شهر صنعتی رازی بازدید خواهیم داشت و در نهایت در اتاق بازرگانی با حضور صنعتگران و اعضای اتاق، نشست خواهیم داشت که امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد. همچنین در ادامه از شرکت کوثر نوش، انتخاب و شیر ایران بازدید خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره برنامه‌ها برای جلب رضایت مشتریان، افزود: در ارتباط با جلب رضایت مشتریان مدت‌ها است که تحول و نقشه راه دیجیتال و بانکداری دیجیتال را تنظیم کرده‌ایم و براساس نیاز مشتریان پیش می‌رویم و اکنون در حال تأسیس شرکت فناوری خواهیم بود و برای ارتباط بیشتر با مشتریان، به آن‌ها خدماتی ارائه و به‌صورت پایلوت توسعه می‌دهیم. بانک صنعت و معدن، چون بانک توسعه‌ای است و خرده‌بانکداری ندارد و بیشتر تأمین مالی شرکت و صنایع بزرگ انجام می‌دهد به همین علت ناگزیر است نیازها را پاسخ دهد، برای این اهداف برنامه‌ریزی شده و امیدواریم گسترش خوبی رخ دهد.

خورسندی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۱ داشتیم، نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشته و نشان دهنده این است که تأمین مالی را بیشتر کردیم. بانک صنعت و معدن منابعی که جذب می‌کند، بخشی از منابع مالی دولت و صندوق توسعه ملی است، به طور متوسط در کل کشور میزان مصارفی که در قالب تسهیلات اعطا می‌کند، نسبت به منابع سپرده نزدیک به ۵۰۰ درصد عملکرد دارد، یعنی ۶ برابر آنچه که منابع به دست آورده تسهیلات می‌دهد. غیر از واحدهای تولیدی هیچ‌گونه تأمین مالی تجاری و بازرگانی نداریم و تمام حمایت‌ها برای تولید بیشتر است. بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه تأمین مالی این شرکت‌ها تأکید زیادی داریم و این مهم را جز اهداف خود می‌دانیم.

اخبار مرتبط:
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد
مرکز جامع بازتوانی معتادان در محمودآباد اصفهان بازگشایی شد

نخستین مرکز الگوی جامع «بازتوانی معتادان» کشور در محمودآباد اصفهان پس از یک و نیم سال تعطیلی بازگشایی شد.

۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد
۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است