کد خبر : 222429
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - 16:26
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

جامعه شناس اصولگرا: اگر حاج قاسم بود شاید جنگ اوکراین رخ نمی‌داد، رابطه آسیا و اروپا هم درست می‌شد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: شاید دست آخر اروپا هم به همین تئوری اسلامی اُمّت و امامت حاج قاسم برسد که چارچوب آن را گفتم. یعنی به جای هگل به این ایدئولوژی بپیوندند. من متفکر اروپایی در خود اروپا کم ندیدم و برخوردی که با آنها داشتم دیده‌ام این گرایشات را. پس اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، رابطه آسیا و اروپا هم درست می‌شد و جنگ اوکراین هم اتفاق نمی‌افتاد.

جامعه شناس اصولگرا: اگر حاج قاسم بود شاید جنگ اوکراین رخ نمی‌داد، رابطه آسیا و اروپا هم درست می‌شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابراهیم فیاض عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به نقش سردار سلیمانی به خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه گفت: اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، شاید بعدها روی وحدت آسیا و اروپا هم کار می‌کرد و جنگ اوکراین هم رخ نمی‌داد. یعنی اگر حاج قاسم زنده بود، امروز جنگی که به تحریک آمریکا با یک آدم سلبریتی مثل زلینسکی اتفاق افتاد هم رخ نمی‌داد. امروز در ایران هم نقش‌آفرینی این سلبریتی‌ها را می‌بینید. می‌آیند یکی را  رئیس جمهور یک کشور می‌کنند و کشت و کشتارها شروع می‌شود و جنگ اوکراین راه می‌افتد.

وی اضافه کرد: شاید دست آخر اروپا هم به همین تئوری اسلامی اُمّت و امامت حاج قاسم برسد که چارچوب آن را گفتم. یعنی به جای هگل به این ایدئولوژی بپیوندند. من متفکر اروپایی در خود اروپا کم ندیدم و برخوردی که با آنها داشتم دیده‌ام این گرایشات را. پس اگر حاج قاسم زنده می‌ماند، رابطه آسیا و اروپا هم درست می‌شد و جنگ اوکراین هم اتفاق نمی‌افتاد چون جنگ اوکراین، جنگ آسیا و آمریکا است که یک بعد آن را هم در قصه چین و تایوان می‌خواستند اجرا کنند. یعنی هم غرب آسیا که روسیه و اوکراین باشد و هم شرق که چین و تایوان.

فیاض تصریح کرد: البته چون از ابتدا نخواستند این را قبول کنند، گفتند این یک جنگ اروپایی است و هم اوکراین، اروپایی است هم روسیه. چون نخواستند بگویند جنگ در واقع جنگ آسیا و اروپا است. خود روسیه تمام انرژی خودش را دارد به سمت آسیا می‌آورد و حتی می‌خواهد تیم فوتبالش که بزرگترین برند یک کشور است را هم آسیایی کند و این خیلی معنا دارد. یعنی کاملاً دارد پرچم میدان مناسک جهانی را می‌آورد در آسیا. البته همین قصه در مورد استرالیا که یک کشور انگلوساکسون هم هست وجود دارد و چین سعی می‌کند آن را آسیایی کند. اینها هم مبتنی بر چارچوب‌های معناداری است که به شدت مهم است. ما چون حاج قاسم را در آن چارچوب تئوریک نفهمیدیم متوجه اهمیت این موضوعات نشدیم.

اخبار مرتبط:
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد
نماینده مجلس از تشکیل ستاد حجاب در کشور خبر داد

محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد
مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد

منتخب مجلس دوازدهم گفت: مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است