کد خبر : 222269
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - 05:13
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

تداوم مه گرفتگی و آلودگی هوا تا اواخر هفته در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده مه گرفتگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها که از اوایل هفته بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفته تا آخر هفته تداوم دارد.

تداوم مه گرفتگی و آلودگی هوا تا اواخر هفته در خوزستان

محمد سبزه زاری بیان کرد: تا اوایل روزچهارشنبه پدیده غالب مه یا مه رقیق در بیشتر نقاط خوزستان به ویژه جاده‌های ارتباطی استان، و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد بود.

وی افزود: همچنین با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه سبب بارش فراگیر برای تمام نقاط خوزستان همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد متوسط تا شدید خواهد شد؛ با توجه به حجم بارش‌ها ، آبگرفتگی معابر شهری به ویژه در مرکز استان و سیلابی شدن مسیل ها مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در این مدت شمال غرب خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته لالی با ۲۰ و دزفول با ۲.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۲.۱ و حداقل ۶.۸ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی خوزستان، پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت روز یکشنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی شده و شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان به ویژه اهواز، آبادان و ماهشهر، امیدیه را تحت تاثیر قرار می دهد. اثر مخاطره شامل انباشت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هوای ۶ شهر خوزستان روز دوشنبه ناسالم اعلام شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است