کد خبر : 222263
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - 09:04
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

سرعت بخشیدن به هویت بخشی افراد زیر ۱۸ سال فاقد شناسنامه

مسعود مهدویان فر افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت نهادهای بسیج، استانداری و ثبت احوال شناسایی افراد فاقد شناسنامه در پراکندگی حاشیه شهر، روستاها و بخش ها تسهیل و افراد بالای ۱۸ سال که پدر آنها دارای شناسنامه ایرانی است به فرایند کسب مدرک هویتی هدایت شوند.

سرعت بخشیدن به هویت بخشی افراد زیر ۱۸ سال فاقد شناسنامه

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مسعود مهدویان فر شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استانداری اصفهان افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد با مشارکت نهادهای بسیج، استانداری و ثبت احوال شناسایی افراد فاقد شناسنامه در پراکندگی حاشیه شهر، روستاها و بخش ها تسهیل و افراد بالای ۱۸ سال که پدر آنها دارای شناسنامه ایرانی است به فرایند کسب مدرک هویتی هدایت شوند.

به نوشته ایرنا؛ وی افزود: سرعت بخشیدن به هویت بخشی افراد زیر ۱۸ سال فاقد شناسنامه بدسرپرست و یا سرپرست از دست داده ایرانی که پدران آنها دارای شناسنامه و هویت ایرانی بوده اند نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مهدویان فر گفت: همچنین در قالب یک تفاهم نامه دیگر افراد بازمانده از تحصیل در سطح استان با مشارکت نهادهای بسیج، استانداری و آموزش و پرورش به منظور جذب و آموزش شناسایی می شوند.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: این طرح در استان آغاز شده و امیدواریم به عنوان الگو در سطح کشور نیز عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: آمارهای موجود در این زمینه دقیق و کافی نیست و باید در انتظار اجرای سرشماری در سال آینده باشیم، اگرچه برآوردها نیز برای برنامه ریزی و اقدام کمک کننده خواهد بود.

مهدویان فر ادامه داد: نکته مهم در این رابطه این است که بتوانیم افراد بی هویت و بازمانده از تحصیل را شناسایی و ترغیب همچنین در فرآیندهای حقوقی و مالی آنها را هدایت و پشتیبانی کنیم تا از آمار این حوزه ها کاسته شود.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان گفت: حساس سازی نهادهای فرهنگی و اجتماعی در رفع موانع این تفاهم نامه ها ضروری است.

مهدویان فر با بیان اینکه محرومیت ها بتدریج فرد را از جامعه کینه دار می کند و بِزِه را افزایش می دهد، افزود: سَرریز این مسائل در لایه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی خود را نشان می دهد از این رو باید با برنامه ریزی و اقدام از رُخداد آسیب های ثانویه پیشگیری کرد.

وی به ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خیران در تحقق اهداف این دو تفاهم نامه اشاره و بیان کرد: با فرمانداری ها در شهرستان های ۲۸ گانه استان نیز در این رابطه مکاتبه شده است.

تلاش می کنیم هیچ فردی بی هویت نباشد

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان در این جلسه گفت: بر اساس آمار فعلی تا اکنون ۱۳۷ نفر در استان فاقد مدارک هویتی شناسایی شده اند و البته معتقدیم افراد دیگری هم وجود دارند که هنوز شناسایی نشده اند.

حسین غفرانی افزود: در این طرح هدف این است که برای همه افراد بالای ۱۸ سال که پدر آنها تابعیت ایرانی دارد پس از اثبات نسب، مدارک هویتی صادر شود.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در این طرح حتی اگر تعداد افراد شناسایی شده بسیار محدود باشد موظف هستیم به آنان هویت ببخشیم و تلاش می کنیم فردی بی هویت نباشد.

به گفته وی بیشتر افراد بی هویت در استان فرزندان اتباع خارجی بوده اند که نمی توانند هویت ایرانی بگیرند.

وی گفت: افراد واجد شرایط به نخستین واحد ثبت احوال مراجعه کنند تا پس از تشکیل پرونده شماره شناسایی اولیه آنها ثبت و سپس فرایند صدور مدارک هویتی آغاز شود.

غفرانی گفت: هزینه صدور مدارک در این طرح در قالب تعرفه های اندک سازمان های مربوطه است و افراد متقاضی در این رابطه دغدغه ای نداشته نباشند.

جذب ۸۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در اصفهان

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس تازه ترین آمار تا کنون دو هزار و ۹۱۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است و پیش بینی می شود طبق برآوردها افزون بر سه هزار دانش آموز دیگر به این آمار اضافه شود.

محمدرضا ابراهیمی افزود: در طرح “شهید محمودوند” که با هدف انسداد مبادی بی سوادی با تاکید بر مقطع ابتدایی انجام می شود، آدرس دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و به هر پنج تا ۱۰ نفر از آنها یک مدیر یا معاون آموزشی اختصاص می یابد.

وی گفت: از نیمه آذرماه امسال تا اکنون ۶ هزار و ۹۴۰ کودک بازمانده از تحصیل در قالب این طرح در استان شناسایی شده است که نزدیک به ۸۰۰ نفر از آنها جذب تحصیل شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه میزان باسوادی در استان بر اساس آخرین آمارها ۹۸ درصد اعلام شده است، افزود: بر این باوریم با اجرای تفاهم نامه و با هم افزایی و مشارکت در شناسایی و جذبِ دو درصد باقیمانده می توانیم آمار بیسوادی در استان را به صفر برسانیم.

شناسایی افراد فاقد شناسنامه و صدور مدارک هویتی برای آنها همچنین شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل عنوان دو تفاهم نامه ای بود که به‌طور جداگانه در این جلسه بین نهادهای استانداری، سپاه صاحب زمان( عج)، آموزش و پرورش و ثبت احوال استان اصفهان منعقد و اجرای آن آغاز شد.

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است