کد خبر : 222037
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - 08:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۳۲ درصد از مصرف گاز۷۷۰۰ موتورخانه و مکان آموزشی اصفهان کاهش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موتورخانه و یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی بهینه‌سازی شده که با این اقدام بطور میانگین ۳۲ درصد از مصرف گاز آنها نسبت به مدت مشابه قبل کاهش پیدا کرده است.

۳۲ درصد از مصرف گاز۷۷۰۰ موتورخانه و مکان آموزشی اصفهان کاهش یافت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابوالقاسم عسگری در پانزدهمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران این شرکت در اصفهان افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز استان موتورخانه بخش‌های اداری، خانگی و تجاری را بصورت رایگان، بهینه‌سازی می‌کند.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز، در صورت رعایت نشدن مصرف بهینه و برای پیشگیری از اُفت فشار و قطعی گاز بخش‌های خانگی در کشور در روزهای سرد پیش رو ناگزیر به اعمال محدودیت مصرف در برخی از صنایع و صنوف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با تاکید بر اولویت استمرار جریان گاز برای بخش خانگی افزود: سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی، برای مدیریت مصرف انرژی، طرح‌های پیشنهادی خود را برای کاهش مصرف گاز ارائه کنند تا در صورت اعمال محدودیت مصرف، صنایع مُتحمل کمترین خسارت ممکن شوند.
وی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از گرماتاب در فضاهای عمومی غیرسرپوشیده نظیر رستوران‌ها و باغ ویلاها خاطرنشان کرد: صنوف مختلف نیز به سهم خویش باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

عسگری، تبدیل مصرف بهینه انرژی به فرهنگ عمومی را خواستار شد و اضافه کرد: واحدهای صنعتی بویژه صنایع عمده که مصرف گاز بالایی دارند با تعمیر سیستم‌های خود می‌توانند به میزان قابل توجهی مصرف گازشان در پیک زمستانی را کاهش دهند.

استان اصفهان یک میلیون و ۹۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک خانگی و بقیه مشترکان صنعتی و عمومی تلقی می‌شوند.

میانگین مصرف روزانه گاز این استان ۶۰ میلیون مترمکعب است.

استان اصفهان پس از تهران، رتبه دوم کشوری را در زمینه توزیع گاز طبیعی دارد و تاکنون در آن بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب واگذار شده است.

اخبار مرتبط:
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود
طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح درمان رایگان برای کودکان زیر هفت سال در حدود ۴۰ بیمارستان دولتی زیر پوشش این دانشگاه در استان اصفهان در حال اجراست.

سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود
سامانه ناپایدار جدید در راه اصفهان/ هوا تا ۴ درجه گرمتر می شود

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جدید به این استان از شامگاه سه شنبه یکم خردادماه خبرداد.

پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم
پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم

شهردار اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا و طبیعت آن است، گفت: باید پای همه مولفه‌های هویتی این شهر ایستاد و از آنها صیانت کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است