کد خبر : 221860
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 11:52
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

توضیح «مهدی چمران» درباره منع تردد تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام(ره)

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به داخل فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این خودروها می‌توانند پس از اخذ مجوز نسبت به سفر خارج از شهر اقدام کنند.

توضیح «مهدی چمران» درباره منع تردد تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام(ره)

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به داخل فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: این خودروها می‌توانند پس از اخذ مجوز نسبت به سفر خارج از شهر اقدام کنند.

به نوشته ایسنا: مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز ابتدا نطق پیش از دستور توسط آقای آقامیری قرائت خواهد شد که این نطق در ارتباط با شهادت حاج قاسم سلیمانی است. در ادامه نیز شاهد ارائه گزارش حسابرسی مرتبط با سه منطقه شهرداری هستیم که با توجه به اینکه شهردار منطقه ۱۳ درگیر برگزاری مراسم مرتبط با حاج قاسم سلیمانی است نمی‌تواند در جلسه حاضر شود؛ لذا احتمالا بررسی حسابرسی دو منطقه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه یک نامگذاری از سوی کمیسیون نامگذاری مطرح خواهد شد و یک طرح در ارتباط با کمیسیون ماده ۵ شهرداری و تدوین ضوابط مرتبط با این کمیسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آلودگی هوا به عنوان مشکل عمومی امروز کلانشهرهای کشور، گفت: امروز کلانشهرهای دنیا و حتی برخی شهرهایی که بیشتر درگیر آلودگی هوا نبودند همچون قم و قزوین گرفتار این موضوع شدند که باید راهکارهای موثر و لازم را اتخاذ کرد.

چمران در خصوص احداث تقاطع‌های غیر همسطح در سطح بزرگراه‌های شهر تهران نیز گفت: این مسئله می‌تواند کاهش رفت و آمدها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد؛ لذا شهرداری این طرح را آغاز کرده و امیدواریم این موضوع به همراه ورود به موقع اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو به حمل و نقل عمومی بتواند تاثیرات موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وی در خصوص اظهارات شهردار تهران در ارتباط با تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح و صرفه جویی ۶۰۰ هزار لیتری بنزین به صورت روزانه نیزگفت: یادم هست زمانی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت وقت در صحن شورا حاضر شد و قول داد به همان میزان که صرفه جویی بنزین در شهر رقم بخورد وزارت نفت در ارتباط با خرید اتوبوس و … به شهرداری کمک خواهد کرد و توافق‌نامه‌ای هم در این زمینه به امضا رسید ولی این مسئله به فراموشی سپرده شد و عملیاتی نشد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص اظهار نظر وزیر کشور مبنی بر ورود ۱۰۵ دستگاه قطار مترو به صورت فوری به کشور افزود: این صحبت‌ها را شنیده‌ام ولی پیش بینی می‌شود برای ورود این مقدار قطار چیزی حدود دو سال زمان ببرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرده راننده‌های اسنپ، راننده‌های داخل شهر هستند و شناسایی‌ها و آزمایشات لازم برای خارج از شهر و رانندگی آنها در بیرون شهر انجام نشده است. لذا آمادگی خودشان و ماشین‌شان برای سفر خارج از شهر احراز نشده و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. لذا هم به دلیل بحث‌های امنیتی و هم موضوع ایمنی این مسئله مطرح شده است.

وی تاکید کرد: ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آنها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است