کد خبر : 221846
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 11:35
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علی صوفی: دولت رئیسی دارد از گران کردن ارز کسب درآمد می کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت فعلا دارد از گران کردن ارز کسب درآمد می کند. این کاملا برخلاف وعده هایی است که آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری داد و گفت «تورم را تک رقمی می کند» یا «قیمت دلار را به 10 هزار تومان کاهش می دهد تا ارزش پول ملی افزایش پیدا کند.» هیچ کدام این وعده ها نه تنها محقق نشد که ما عکس آنها را شاهد هستیم.

علی صوفی: دولت رئیسی دارد از گران کردن ارز کسب درآمد می کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دولت سیزدهم وارد هجدهمین ماه مسئولیت خود شد و با توانمندی خیره کننده ای شرایطی را فراهم کرده که هر روز اوضاع اقتصادی کشور بدتر از دیروز شود. حال این سئوال پیش می آید که این دولت تا چه میزان می تواند پیش برود و اوضاع را از این که هست بدتر کند؟

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان توانایی دولت سیزدهم در بدتر کردن اوضاع اقتصادی کشور گفت: در شبکه افق مستندی تحت عنوان بربادرفته پخش می شود. این مستند نشان می دهد مرکز پژوهش های کنگره آمریکا گزارشی از وضعیت تحریم های آمریکا تهیه کرد و تأکید دارد تحریم ها باید ادامه پیدا کند تا جایی که دولت ایران مجبور شود بودجه اش را از مردم تأمین کند.

وی افزود: تأمین بودجه دولت از مردم به معنی حذف درآمد کشور از نفت و سایر منابع است که منجر به توقف تولید و محقق نشدن مالیات ها خواهد شد بنابراین برای دولت تنها یک راه باقی می ماند و آن گران کردن ارز است. البته گران کردن بنزین نیز راه دیگری محسوب می شود اما اوضاع اقتصادی کشور چنین اجازه به آقای رئیسی نداده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: دولت فعلا دارد از گران کردن ارز کسب درآمد می کند. این کاملا برخلاف وعده هایی است که آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری داد و گفت «تورم را تک رقمی می کند» یا «قیمت دلار را به ۱۰ هزار تومان کاهش می دهد تا ارزش پول ملی افزایش پیدا کند.» هیچ کدام این وعده ها نه تنها محقق نشد که ما عکس آنها را شاهد هستیم.

وی با افزایش مداوم نرخ تورم در ایران ادامه داد: هر روز ارز گران تر و در نتیجه پایه پولی و حجم نقدینگی بیشتر می شود، به طوری که می توان گفت اقتصاد کشور دارد به سمت قهقرا می رود. هر کشوری ارزش پول ملی اش به سرعت پایین بیاید، حجم نقدینگی اش به سرعت بالا برود و نرخ بیکاری اش به شکل فزاینده ای روند صعودی طی کند، کاملا عاقبت اقتصاد آن کشور مشخص است.

صوفی با اشاره به اوضاع نامطلوب کشور در عرصه بین المللی یادآور شد: برجام در حال احیاشدن بود اما یک محاسبه غلط مانع این کار شد چراکه دولت تصمیم گرفت زمان توافق را به زمستان موکول کند تا اروپایی ها از نظر تأمین انرژی تحت فشار قرار بگیرند و به ایران امتیاز بدهند اما زمستان رسید و نتیجه آن اشتباه محاسباتی را می بینیم.

وی ادامه داد: وقتی بایدن می گوید «برجام مرده است منتها نمی خواهیم آن را اعلام کنیم» به معنی آن است تحریم های ضد ایرانی پابرجا خواهد ماند و اوضاع اقتصادی ایران چشم انداز روشنی نخواهد داشت. اگر چاره ای نشود به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور در بدترین وضعیت خود قرار می گیرد.

اخبار مرتبط:
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند

رحیمی جهان آبادی گفت: تنها کاری که می‌شود کرد این است که مجموعه‌ای از اقدامات چه در سیاست خارجی و چه در حوزه داخلی و چه در حوزه اقتصادی اتفاق بیفتد تا ارزش پول ملی تقویت شود و به توازن معقولی بین ریال و دلار برسیم.

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.

۱۰ کشته در سیل جنوب سیستان و بلوچستان / سعیدی، نماینده مجلس: بسیاری از روستاها برق ندارند/ راه‌ها تخریب شده‌اند / هر چه مَردم داشتند را سیل از بین برد
۱۰ کشته در سیل جنوب سیستان و بلوچستان / سعیدی، نماینده مجلس: بسیاری از روستاها برق ندارند/ راه‌ها تخریب شده‌اند / هر چه مَردم داشتند را سیل از بین برد

نماینده مجلس، درباره وضعیت فعلی سیل جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ما در جنوب استان سیستان و بلوجستان ۱۰ نفر تلفات جانی بابت سیل داشتیم. راه‌های ترانزیتی و روستایی در برخی از شهرستان‌ها تا حدود ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است