کد خبر : 221761
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 09:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تأسیسات گردشگری، از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کنند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: شهر کاشان سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد که موقعیت مناسبی است تا تأسیسات گردشگری از حیث صرفه‌جویی، ارتقای ایمنی و نیز کاهش آلودگی‌ها از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره مند شوند.

تأسیسات گردشگری، از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد دانائی‌‍نیا، در نشست تخصصی ظرفیت‌های انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری کاشان،اظهار کرد: انرژی خورشیدی علاوه بر پاک و بکر بودن می‌تواند برای تأسیسات گردشگری منبع درآمد مناسبی نیز باشد.

وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی در فضاهای گردشگری نسبت به انرژی های زوال پذیر مقرون به صرفه است ضمن اینکه می تواند منبع درآمدی نیز برای مالکان مکان‌های گردشگری و بومگردی باشد.

به نوشته ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: همزمان با مرمت و احیای بازار بزرگ کاشان، ضمن برنامه ریزی برای کاهش مخاطرات این فضای تاریخی، باید برای به استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی هم نگاه جدی داشت.

دانائی‌نیا گفت: در سفر استاندار اصفهان با مشارکت میراث فرهنگی و ستاد بازآفرینی شهری، مبلغ ١۵٠ میلیارد ریال برای مرمت بخشی از بازار تاریخی کاشان پیش بینی شده است که باید از این فرصت برای مرمت، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی متناسب با بافت تاریخی بازار استفاده کرد.

همچنین رئیس اداره برق کاشان افزود: مصرف انرژی کشور بیش از ۵ برابر بالاتر از میانگین جهانی است و سوخت‌های تجدیدپذیر از جمله ظرفیت انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری به مدیریت استفاده از سوخت‌های فسیلی کمک خواهد شد.

شاپور حدادی پور تصریح کرد: وزارت نیرو با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کرده است که برای تولید ۱۰ هزار مگا وات انرژی تجدیدپذیر در چند سال آینده بستر سازی کند.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های کاشان، خورو بیابانک و آران و بیدگل بیشترین سهم بهره مندی از سامانه‌های خورشیدی در استان اصفهان را دارند که کاشان ظرفیت بیش از دوبرابری نسبت به شهرستان خورو بیابانک دارد.

حدادی پور افزود: سامانه‌های انرژی خورشیدی در ١۴ مدرسه شهرستان کاشان راه‌اندازی شده است و شرکت مجری طرح، با قراردادهای ٢٠ ساله، تأسیسات خورشیدی را نصب می‌کند و برق تولید شده پس از ورود به سامانه توزیع، توسط اداره برق به قیمت مناسب خریداری می‌شود.

اخبار مرتبط:
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه فعال بارشی به استان از اواسط هفته پیش‌رو خبرداد.

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است