کد خبر : 221693
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - 20:18
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

فعالیت واحدهای صنفی اطراف ساختمان متروپل آبادان از سرگرفته شد

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت مغازه‌داران و کاسبان اطراف ساختمان متروپل آبادان بعد از چند ماه تعطیلی روز شنبه پس از پایان عملیات تخریب نهایی این سازه از سرگرفته شد.

فعالیت واحدهای صنفی اطراف ساختمان متروپل آبادان از سرگرفته شد

فرهاد آریادوست افزود: با رفع محدودیت‌های تردد در اطراف متروپل مجوز فعالیت کسبه اطراف متروپل صادر شد تا پس از حدود هشت ماه تعطیلی محل کسب فعالیت خود را بار دیگر آغاز کنند.

وی افزود: پس از تخریب باقی مانده سازه متروپل محدودیت تردد تا شعاع ۵۰ متری این ساختمان کاهش یافته است و تا ۲ روز آینده همه ماشین آلات مستقر در خیابان امیرکبیر(امیری) آبادان به محوطه کارگاهی ساختمان متروپل منتقل خواهند شد.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند به آغاز عملیات تخریب سه طبقه باقی مانده متروپل و آواربرداری به صورت همزمان اشاره کرد وگفت: برای تردد خودروهایی که عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند مسیر و ساعت مشخصی اعلام تا مانع تردد یا کسب و کار در خیابان امیرکبیر نشوند.

آریادوست بیان کرد: همچنین برای بازگشایی کامل خیابان امیرکبیر باید همه زیرساخت‌های آسیب‌دیده بازسازی و تکمیل شود ضمن اینکه تاکنون آبفا شبکه فاضلاب را بررسی و اعلام کرد که خسارتی به تاسیسات فاضلاب این منطقه وارد نشده و نیاز است اداره مخابرات نیز در کمترین زمان ممکن تاسیسات مخابراتی منطقه را که دچار آسیب شده اند بازسازی کند.

وی افزود: همچنین پاکسازی و بهسازی معبر اصلی خیابان امیرکبیر و خیابان سعدی که بر اثر ریزش متروپل دچار آسیب شده برعهده شهرداری آبادان است تا تردد در این ۲ مسیر آسان‌تر انجام شود.

عملیات تخریب باقی مانده متروپل از ۶ آذر در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در دو مرحله متوقف و فقط بخشی از ساختمان تخریب شد اما اکنون با حل مشکلات فنی مجدد عملیات تخریب از سر گرفته شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان روز جمعه ۱۸ آذر پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار، این عملیات به پایان نرسید.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.همچنین بخش دیگری از سازه ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است