کد خبر : 221380
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - 06:50
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

تشریح اقدامات انجام شده در خوزستان توسط استاندار سابق

استاندار سابق خوزستان اقدامات انجام شده در استان یک سال گذشته را تشریح کرد.

تشریح اقدامات انجام شده در خوزستان توسط استاندار سابق

صادق خلیلیان در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، اظهار کرد: در بدو ورود به استان خوزستان وضعیت به گونه ای بود که بسیاری از طرح‌ها نیمه تمام بودند یا بسیار کند پیش می رفتند. اولین اقدام احصا مسائل و مشکلات استان بود. سفر دولت آن زمان به خوزستان انجام شده بود اما مصوبه نداشت.

وی افزود: دو راه اصلی اهواز به هفتکل و بعد چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل می‌شد و راه دیگر که بسیار راهبردی است استان را به شیراز متصل می کرد. دوخطه شدن خط آهن اهواز اندیمشک، ۵ سال طول کشیده بود و با وجود اینکه ۸۰ درصد آن انجام شده بود، همه این‌ها را احصا کردیم زیرا کارها نیمه تمام مانده بودندـ

استاندار سابق خوزستان گفت: فاضلاب اهواز و طرح غدیر و بسیاری از پروژه ها از جمله بیمارستان آبادان و مگا آی سیو گلستان را در مصوبات آوردیم و همگی به تصویب رسیدند که طی سه تا چهار سال انجام شود.

خلیلیان ادامه داد: در اوایل شروع کار استان دچار تلاطمات کارگری شدیدی بود که نمونه آن هفت تپه بود که مشکلات آن به سال ۸۵ بازمی‌گشت و در کسری پرداخت حقوق روبه‌رو بودند در دولت قبل به بخش خصوصی واگذار شد که بی نتیجه بود. بعد از آن قوه قضائیه بخش خصوصی را خلع ید کرد و در نهایت در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، سه راه حل ارائه شد. در نهایت هیات مدیره مشخص و ظرف یک ماه معوقات کارگران پرداخت شد و بیش از یک سال است که هفت تپه در مسیر رو به جلویی است.

استاندار سابق خوزستان با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز نیز گفت: در پروژه فاضلاب اهواز کار با سرعت انجام شد تا پیش از این دولت، مجموعه پروژه فاضلاب اهواز ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در این دولت حدود یک سال پیشرفت ۲۲ درصدی داشت و به حدود ۵۳ درصد رسیده است و تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می رسد و مشکلات اهواز به طور کامل رفع می شود. پروژه آب غدیر نیز به صورت میان مدت انجام شد. یک ایستگاه پمپاژ احداث شد و خطوط انتقال آب وصل شد و به شهرهای اهواز، حمیدیه، خرمشهر، آبادان، هویزه، سوسنگرد، بخشی از شادگان و بستان وصل شد کهحداقل ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستا را دربرمی گیرد.

خلیلیان ادامه داد: در اربیعن یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر را از مرزهای استان عبور دادیمکه تلاش همه دستگاه ها و شرکت ها بود. مسیر توسعه استان را دنبال کردیم. قوم های لر، بختیاری و عرب با فرهنگ اصیل هستند و این اصالت خود را در جریانات اخیر نشان داد.

وی افزود: در خصوص زیرساخت ها و مبلمان شهری، گفته شد که ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت قبل طلب وجود دارد که آن را پیگیری کردیم. مجموع کارگران شهرداری ۲۷ هزار نفر است که برخی ۶ تا ۱۲ ماه حقوق دریافت نکرده بودند که هر ماه پرداخت شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است