کد خبر : 220972
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - 12:01
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ناصر ایمانی: کسانی که در اعتراضات اخیر به خیابان آمدند اصلاً توجهی به اصلاح طلب و اصولگرا نداشتند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تصور می کنم در حوادث ماه های اخیر هیچ کدام از احزاب و جریانات جمهوری اسلامی محل اعتنای  کسانی نبود که به خیابان ها آمده بودند و اصلا توجهی به اصلاح طلب و اصولگرا نداشتند. بر خلاف تصورات این عده فضای کشور در این ماه ها فرصت کسب وجهه نبود هرچند اصلاح طلبان در این مقطع تلاش کردند انتقادات گذشته خودشان به مجموعه حاکمیت را پررنگ کنند و به قول معروف آن اصطلاح دیدید همان که ما می گفتیم شد را دنبال می کردند که  اصلا مورد توجه قرار نگرفت بلکه نشان داد چقدر این جریان نسبت به حفظ منافع ملی کم اعتماد و غیر قابل اعتماد است.

ناصر ایمانی: کسانی که در اعتراضات اخیر به خیابان آمدند اصلاً توجهی به اصلاح طلب و اصولگرا نداشتند

به گزارش سایت خبری مدارا، ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره مواضع برخی چهره های اصلاح طلب در ماه‌های اخیر، گفت: «ضمن ابراز تاسف آنچه که می توان از مجموع موضع گیری جریان اصلاح طلب در این چند ماه اخیر و حوادث کشور گفت این است که مصالح و منافع ملی کشور را مورد توجه قرار ندادند. همواره همه جریان های سیاسی بر این موضوع تأکید داشته اند که وقتی منافع ملی مورد تهدید قرار می گیرد لازم است درگیر مسائل سیاسی و رقابت‌های جناحی نشویم اما برخی چهره ها و فعالان اصلاح طلب این مسئله را به واقع مورد توجه قرار ندادند و می خواستند کلاهی از این نمد برای خودشان ببافند. در واقع به جای اینکه دقت نظر داشته باشند و متوجه این موضوع شوند که حوادث اخیر کشور را دچار مشکل کرده و این مقطع زمان تقابل و رقابت سیاسی نیست اتفاقا مشغول تسویه حساب جناحی شدند و این فرصت را مغتنم شمردند برای این مقصود».

به نوشته فردانیوز: او در تشریح انگیزه اصلاح‌طلبان از این رویکرد اظهار کرد: «من تصور می کنم هدف اصلاح‌طلبان از حملات اخیرشان با نیم‌نگاهی به انتخابات سال آینده است و دارند با  تسویه حساب‌های جناحی و عقده‌گشایی علیه دولت تلاش داشتند یک مقداری هم وجهه خودشان را به عنوان جریان منتقد نظام در این فضا تقویت کنند. در واقع برخی از اصلاح‌طلبان در ماه های گذشته به دنبال مشروعیت و مقبولیت خودشان در بین جریان منتقد و حتی مخالف نظام بودند. این در حالی است  که تصور می کنم در حوادث ماه های اخیر هیچ کدام از احزاب و جریانات جمهوری اسلامی محل اعتنای  کسانی نبود که به خیابان ها آمده بودند و اصلا توجهی به اصلاح طلب و اصولگرا نداشتند. بر خلاف تصورات این عده فضای کشور در این ماه ها فرصت کسب وجهه نبود هرچند اصلاح طلبان در این مقطع تلاش کردند انتقادات گذشته خودشان به مجموعه حاکمیت را پررنگ کنند و به قول معروف آن اصطلاح دیدید همان که ما می گفتیم شد را دنبال می کردند که  اصلا مورد توجه قرار نگرفت بلکه نشان داد چقدر این جریان نسبت به حفظ منافع ملی کم اعتماد و غیر قابل اعتماد است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان درباره عملکرد اقتصادی دولت با ایجاد فضای مناسب برای گسترش فعالیت‌های انتقادی اصلاح طلبان به‌خصوص در ماه‌های اخیر گفت: «من ترجیح می دهم بین این دو موضوع یک فاصله بگذارم و این مسائل را از هم جدا کنم. در بحث عملکرد دولت بدون توجه به اتفاقات دو سه ماه اخیر و یا رویکردی که اصلاح طلبان در این مقطع دنبال کردند باید بگوییم این عملکرد خصوصا در حوزه اقتصادی محل نقد جدی است و ربطی هم به حوادث اخیر ندارد. باید به طور مستقل این موضوع را مورد واکاوی قرار بدهیم که اگر این حوادث به وجود نمی آمد یا با اینکه این حوادث به وجود آمد در هر دو صورت  عملکرد دولت جای نقد دارد و حداقل در حوزه اقتصادی باید به سرعت مورد ترمیم قرار بگیرد چرا که قابل توجیه نیست. می توانیم بگوییم رویکرد موجود نمی تواند کشور را از شرایط فعلی رهایی ببخشد و دولت باید در کوتاه ترین زمان این بخش را ترمیم کند. بدون اینکه از عملکرد اقتصادی دولت آقای رئیسی بخواهیم دفاع کنیم باید بپذیریم بخشی از شرایط موجود کشور حاصل سیاست ها و وضعیت اقتصادی دولت قبلی و تورم ۴۰% دولت آقای روحانی است با این وجود این حرف به این معنی نیست که چشممان را نسبت به عملکرد نسبتا غیر قابل قبول دولت فعلی در موضوع اقتصادی ببندیم».

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است