کد خبر : 220827
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - 19:50
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرصتی فوق‌العاده برای بازار صادراتی ایران به روسیه باز شده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرصت فوق‌العاده پیش روی بازار صادراتی ایران به سوی روسیه باز شده است، گفت: بایستی اصفهان را به عنوان الگویی موفق در کشور در زمینه صادرات به روسیه تبدیل کنیم.

فرصتی فوق‌العاده برای بازار صادراتی ایران به روسیه باز شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در استانداری افزود: فرصت فوق‌العاده پیش روی بازار صادراتی ایران به سوی روسیه باز شده، اما بستگی به همت ما دارد که چگونه از امکانات و بضاعت های کشور جهت این رسیدن به این راهبرد اساسی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بایستی بتوانیم سهم قابل توجهی از درخواست و نیاز کشور روسیه را پاسخ دهیم و توسعه صادرات به عنوان یک الگوی جدی دنبال شود.

به نوشته ایرنا؛ استاندار اصفهان اظهار کرد: مدت ها قبل با سفر هیئت روسیه به اصفهان مذاکرات ما آغاز و گام بعدی در سفر هیئت تجاری_سیاسی اصفهان به ۲ استان مسکو و سن پترزبورگ برداشته شد تا شاهد توسعه مبادلات و تجارت از اصفهان به کشور روسیه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه بهار سال آینده میزبان تجار و بازرگانان مسکو و سن پترزبورگ خواهیم بود تا ارتباط میان اصفهان و روسیه قوام یابد و به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنیم.

مرتضوی افزود: هفته گذشته جلسه ای با مدیران و مسئولان سازمان توسعه تجارت در حوزه توسعه بازار در روسیه داشتیم که در آن نشست مقرر شد تعدادی از محصولات کلیدی مورد نیاز روسیه را معرفی کنند تا برای تأمین و صادرات آنها میز تخصصی در اصفهان تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: لازم است متناظر با این هدف برنامه ریزی کنیم و شرکت های مرتبط را بیابیم. تا پایان اردیبهشت سال آینده مبادلاتی میان اصفهان و برخی شرکت های روسیه انجام می شود تا در نهایت در سفر تجار و بازرگانان سن پترزبورگ و مسکو به اصفهان بتوانیم با انعقاد قرارداد به نتایج مورد نظر دست یابیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مسیری که برای توسعه صادرات به کشور روسیه باز شده به تلاش و همت ما باز می گردد و ضمانت موفقیت در این مسیر استمرار و پیگیری مجاهدانه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا ضروری است اتاق بازرگانی اصفهان بصورت ویژه بر ظرفیت های استان در مبحث صادرات به کشور روسیه فعالیت کنند.

اخبار مرتبط:
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است
«کوره‌پزی فخاری» در اصفهان مستعد تبدیل شدن به مکان گردشگری است

یک پژوهشگر و فعال میراث فرهنگی گفت: کوره‌پزی تاریخی فخاری در جوار میدان امام (ره) اصفهان در صورت تکمیل مرمت، می‌تواند به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شود.

مشاهیر اصفهان  صاحب باغ می‌شوند
مشاهیر اصفهان صاحب باغ می‌شوند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روند احداث باغ مشاهیر از 25 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان
آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در استان اصفهان خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است