کد خبر : 220491
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - 12:50
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سخنگوی وزارت خارجه: امکان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان وجود دارد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره روابط ایران و عربستان گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان سعودی و روند مذاکرات و گفت‌وگوها بین دو کشور کاملا روشن است و خوشبختانه به نظر می‌رسد دو طرف در این خصوص در استمرار رویکرد سازنده و مثبت اتفاق نظر دارند. پنج دور گفت‌وگو بین هیأت‌های رسمی دو کشور با کمک دولت عراق در بغداد انجام شده است. با فضای موجود امکان برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در بغداد وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه: امکان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان وجود دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره روابط ایران و عربستان گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان سعودی و روند مذاکرات و گفت‌وگوها بین دو کشور کاملا روشن است و خوشبختانه به نظر می‌رسد دو طرف در این خصوص در استمرار رویکرد سازنده و مثبت اتفاق نظر دارند. پنج دور گفت‌وگو بین هیأت‌های رسمی دو کشور با کمک دولت عراق در بغداد انجام شده است. با فضای موجود امکان برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در بغداد وجود دارد. دوستان عراقی ما در خصوص برگزاری نشست‌های قبلی دو کشور تلاش‌های خوبی انجام دادند و خوشبختانه به تلاش‌های خود همچنان ادامه می‌دهند. طرف عراقی مورد وثوق دو طرف است و تلاش‌های آن در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری دور جدید گفت‌وگو مورد استقبال دو طرف است.

به نوشته ایرنا؛ کنعانی ادامه داد: گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در امان هم مثبت، خوب و توأم با ابراز حسن نیت و اعلام آمادگی برای ادامه گفت‌وگوها بوده است. اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان در ارتباط با ایران مبنی بر آمادگی برای گفت‌وگو با ایران اظهارات مثبتی بوده و استقبال می‌کنیم. به نظر می آید در طرفین تمایل بای برداشتن گام جدید به سمت جلو است و مبتنی بر سیاست اعلامی و عملی ایران می‌تواند مذاکرات تا زمان از سرگیری مناسبات رسمی دو کشور مهم منطقه‌ای ادامه یابد و از چنین روندی استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند
بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم ما چند مورد از نزدیک مشاهده کردیم و این مساله بسیار آزاردهنده بود اینکه بعضی از کارمندان مرکز پژوهش‌ها هنگام بررسی بعضی از طرح‌ها و یا لوایح، اعمال نفوذ‌های فردی و سیاسی می‌کردند.

عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است
عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است

نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است