کد خبر : 220222
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - 14:56
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

عضو شورای شهر تهران: زاکانی تاکنون دو بار شفاهی گفته‌ که از رئیسی در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکم دریافت کرده‌ است

۲۹ آذرماه بود که مهدی چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران از رئیس جمهور برای رفع آلودگی هوا حکمی دریافت کرده است یا خیر گفت: شهردار تهران این حکم را از نداشته و وزیر کشور کشور موضوع را دنبال می‌کند. این در حالی است که ناصر امانی گفت که شهردار تهران تاکنون دو بار اعلام کرده که در خصوص موضوع آلودگی هوای پایتخت از رئیس جمهور حکمی دریافت کرده است.

عضو شورای شهر تهران: زاکانی تاکنون دو بار شفاهی گفته‌ که از رئیسی در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکم دریافت کرده‌ است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران تاکنون دو بار شفاهی گفته‌ که از رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکمی دریافت کرده‌است.

۲۹ آذرماه بود که مهدی چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران از رئیس جمهور برای رفع آلودگی هوا حکمی دریافت کرده است یا خیر گفت: شهردار تهران این حکم را از نداشته و وزیر کشور موضوع را دنبال می‌کند.

این در حالی است که ناصر امانی  گفت که شهردار تهران تاکنون دو بار اعلام کرده که در خصوص موضوع آلودگی هوای پایتخت از رئیس جمهور حکمی دریافت کرده است.

این عضو شورای شهر تهران در همین رابطه گفت: شهردار تهران تاکنون دو بار شفاهاً گفته‌اند که از رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکمی دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آقای زاکانی این ادعا را مطرح کرده است و در اوایل زمان حضور در شهرداری تهران، مدعی شدند که موضوع مبارزه با آلودگی هوای پایتخت را رئیس جمهور به شهردار تهران تفویض کردند.

امانی عنوان کرد: همان زمان به شهردار تهران تذکر دادیم که این کار یک کار ملی است و شهرداری تهران صرفاً یکی از سازمان‌هایی است که در ارتباط با این موضوع درگیر است و اخیراً نیز ایشان پذیرفتند که این کار صرفاً مربوط به شهرداری نیست و به نظر می‌رسد که این موضوع تا زمان خروج از بحران باید از سوی رئیس جمهور پیگیری شود.

اخبار مرتبط:
معاون منابع طبیعی تهران آمار قطع ۱۶هزار درخت را تأیید کرد
معاون منابع طبیعی تهران آمار قطع ۱۶هزار درخت را تأیید کرد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه آمار قطع ۱۶هزار درخت را تأیید می‌کنم، گفت: «کاهش منابع آبی اعم از بارش و آب چاه و سن زیاد درختان این پارک‌ها، همه این عوامل درختان را مستعد آفت‌زدگی می‌کنند.»

مقصر جان باختن مردم در سیل مشهد مشخص‌اند / در مسیر آبراهه ساخت و ساز کرده‌اند
مقصر جان باختن مردم در سیل مشهد مشخص‌اند / در مسیر آبراهه ساخت و ساز کرده‌اند

بیت اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی درباره تأثیر تجربه انسانی در ایجاد سیل مشهد اشاره کرد: در خصوص سیل، به ویژه سیلاب‌های ناگهانی شهری مانند مشهد و شیراز که اگر دقت کنید، انسداد مسیر، تجاوز به بستر آبراهه‌ها، ساخت و ساز‌های بی رویه موجب تنگی و یا انسداد آبراه‌های طبیعی شده و خسارت را بیشتر کرده است.

احتمال وقوع سیلاب در ۹ استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی
احتمال وقوع سیلاب در ۹ استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی

در برخی مناطق سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید در ۹ استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی، از احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است