کد خبر : 218872
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - 13:53
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

احضار مقاماتی دولتی در ارتباط با قانون هوای پاک

ستایشی درباره قانون هوای پاک گفت: در این زمینه مقاماتی احضار شدند و معاونین یکی از وزارتخانه‌ها احضار شده و تفهیم اتهام شدند. دو معاون نظارت و مدیر عامل یک شرکت و معاون محیط زیست هم از کسانی هستند که احضار شدند و باید در دادسرا پاسخگو باشند.

احضار مقاماتی دولتی در ارتباط با قانون هوای پاک

به گزارش سایت خبری مدارا؛مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز؛ سه‌شنبه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در  پاسخ به سوالی درباره روند پیگیری وضعیت آلودگی هوا و قصور و تقصیرهای دستگاه‌ها از سوی دستگاه قضایی گفت: کارهای زیادی صورت گرفته اما آلودگی هنوز هست و باید فکر جدی کرد. سازمان بازرسی اقدامات زیادی در این رابطه انجام داده اعم از این‌که پیگیری مسئله از سوی دفتر امور ویژه بازرسی با برگزاری ۸۰ جلسه با سازمان استاندارد، وزارت خانه‌های نفت، نیرو کشور بهداشت، راه و … و ارائه ۳۷ پیشنهاد اصلاحی در رابطه با قانون هوای پاک دنبال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، استاندارد سازی و ارتقای کیفیت سوخت، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی، کنترل حد آلایندگی‌ها در منابع متحرک، نصب و راه‌اندازی تجهیزات کاهش نشر آلاینده‌ها در نیروگاه‌ها، تأمین اعتبار طرح‌های مرتبط با کاهش آلودگی هوا از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاهش و کنترل آلایندگی‌هاست.

وی با بیان این‌که «طبق  گزارش سازمان بازرسی در زمینه ارتقای کیفیت سوخت،  عملکرد وزارت نفت و سازمان‌های محیط زیست و استاندارد ضعیف بوده است‌» گفت: در خصوص سامانه احتراق هم عملکرد تعدادی از دستگاه‌ها ضعیف بوده است. در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده عملکرد سوخت، محیط زیست، سازمان ملی استان‌ها و استاندارد و راه آهن ضعیف بوده است. در زمینه توسعه حمل و نقل باز هم عملکرد برخی نهادها مناسب گزارش نشده است و عملکرد وزارت نیرو در تأمین سوخت‌های تجدید پذیر هم خوب گزارش نشده است.

وی گفت:  سازمان بازرسی در مرحله اخذ توضیح از یکی از دو وزیر دولت قبل، رئیس سازمان محیط زیست و استاندارد دولت قبل و وزیر نیروی دولت قبل است. در رابطه با مسئولان فعلی هم باید گفت که دولت فعلی اهتمام ویژه ای دارند و باید به تکالیف خود عمل کنند.

احضار مقاماتی در ارتباط با قانون هوای پاک

ستایشی درباره قانون هوای پاک نیز گفت: در این زمینه مقاماتی احضار شدند و معاونین یکی از وزارتخانه‌ها احضار شده و تفهیم اتهام شدند. دو معاون نظارت و مدیر عامل یک شرکت و معاون محیط زیست هم از کسانی هستند که احضار شدند و باید در دادسرا پاسخگو باشند.

اخبار مرتبط:
استانداری: ادارات تهران از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تعطیل است / ادارات استان در روز پنج‌شنبه نیز از ساعت ۱۱ تعطیل خواهند بود
استانداری: ادارات تهران از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تعطیل است / ادارات استان در روز پنج‌شنبه نیز از ساعت ۱۱ تعطیل خواهند بود

روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد: درپی افزایش ناگهانی دما ادارات استان تهران ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه سوم مرداد تا پایان هفته تعطیل است. به گزارش استانداری تهران، اداره کل روابط عمومی استانداری تهران اعلام کرد : در پی افزایش ناگهانی دما ادارات استان تهران ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه سوم مرداد تا پایان هفته تعطیل است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: طرح مقابله با بی‌حجابی تعطیل بَردار نیست
جانشین فرمانده نیروی انتظامی: طرح مقابله با بی‌حجابی تعطیل بَردار نیست

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره اجرای طرح نور گفت: قانون ملاک کار ماست و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای این طرح به وجود نمی آید، برخورد با جرم مشهود از وظایف ذاتی انتظامی است، ما اسیر امواج نخواهیم شد، ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم، لازم است شورای تأمین هم در راستای حمایت از این طرح گام بردارد، بنابراین طرح نور تعطیل‌بردار نیست، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یکی فروع دین است و نمی توان فروع دین را تعطیل کرد.

به ما گفتند زَنها در این منطقه باید فقط بزایند/ گزارشی از بارداری اجباری در روستاهای محروم
به ما گفتند زَنها در این منطقه باید فقط بزایند/ گزارشی از بارداری اجباری در روستاهای محروم

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با چند بهورز در روستاهای محروم از وضعیت فرزندآوری در این روستاها گزارشی تهیه کرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است