کد خبر : 218866
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - 13:49
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

طرح پزشک خانواده از دی‌ماه در مناطق زیر ۲۰ هزارنفر اجرایی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل طرح پزشکی خانواده خبر داد و گفت: طرح پزشکی خانواده از دی ماه در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر با پرونده الکترونیکی تکمیل خواهد شد.

طرح پزشک خانواده از دی‌ماه در مناطق زیر ۲۰ هزارنفر اجرایی می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بهرام عین‌اللهی در خبر خوشی از تکمیل طرح پزشکی خانواده در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر از اول دی، گفت و توضیح داد: با تکمیل زیرساخت نسخه الکترونیک که از ۱۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است و نیز طرح بیمه سلامت همگانی، می‌توانیم این طرح را از اول دی اجرایی کنیم.

به نوشته ایرنا؛ وزیر بهداشت گفت: با توجه خواست شخص رئیس جمهور در این زمینه، امیدواریم در بودجه سال آینده، منابع مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده تأمین شود تا بتوانیم در کل کشور این طرح را اجرایی کنیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه در طرح پزشک خانواده، فقط موضوع درمان نیست، گفت: هر پزشک خانواده ۳ هزار نفر را در تحت کنترل خود خواهد داشت و هم بحث درمان و هم پیشگیری در این طرح اولویت دارد.

وی گفت: حضور در طرح پزشک خانواده کاملا داوطلبانه بوده و اجباری ندارد اما هرکس وارد این طرح شد، تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر بهداشت در حاشیه نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور همچنین افزود: بیش از ۱۵۵ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق شده و ۵۰ میلیون هم ذخیره وجود دارد. اگرچه خوشبختانه آمار مرگ ومیر زیر ۱۰ نفر و حتی گاهی صفر است، اما از مردم درخواست می‌کنم بدون توجه به اینکه کدام نوبت تزریق است، حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند. واکسن کرونا را رایگان تأمین خواهیم کرد تا مردم حتما این واکسن را تزریق کنند.

عین اللهی در پاسخ به مطالبه تبدیل وضعیت پرستاران در دوران همه گیری کرونا، گفت: وزرات بهداشت تلاش دارد مجوز استخدام ۲۹ هزارنفر از پرستارانی که در دوران کرونا فعالیت می‌کردند را از سازمان اداری و استخدامی را اخذ کند. شدیدا پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم مجوز استخدام را از این سازمان بگیریم.

به گزارش ایرنا در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم در مرکز ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور باشند.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، وزیر ارتباطات و وزیر دادگستری و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.

اخبار مرتبط:
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است
ادعای عجیب شهرداری تهران/ مختاری: حصارکشی در پارک لاله برای ایجاد کارگاهی درخصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است

شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک حصار‌های دو رنگ آبی- سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند
واکنش رئیس شورایعالی داروخانه‌های ایران به سهمیه دارو با حجاب/ اخوت‌پور: به هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند

رئیس سازمان غذا و دارو گفته از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود. هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی نیامده، اما اگر منظور حجاب بیمار‌ها باشد، چنین کاری شدنی نیست و وظیفه داروخانه، عرضه دارو به بیمار مستاصل است.

زاکانی اعطای وام میلیاردی به مدیران شهرداری را تایید کرد
زاکانی اعطای وام میلیاردی به مدیران شهرداری را تایید کرد

شهردار تهران گفت: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود، اما ما سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند، وام با بهره بانکی در نظر بگیریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است