کد خبر : 217975
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - 09:37
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

روزنامه دولت: علی کریمی و پرستو صالحی زمینه‌ساز جنایت «مجیدرضا رهنورد» شدند

پشتوانه غربی اغتشاشات با همکاری جریان‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی تلاش دارند تا همزمان با فروکش کردن اغتشاشات، پرونده آشوب‌ها فرسایشی شده و ادامه‌دار شود و همچنان به عنوان موضوع اصلی ایران آن را در تیتر یک رسانه‌ها نگه دارند.

روزنامه دولت: علی کریمی و پرستو صالحی زمینه‌ساز جنایت «مجیدرضا رهنورد» شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این رسانه‌ها تلاش دارند تا با متهم کردن حاکمیت به «اعدام سیاسی» و خشونت همچنان بستر واکنش‌های ضدحقوق بشری را حفظ کرده و بر اساس آن اقدام به فضاسازی علیه ایران کنند. استفاده از واژه «معترض» برای افراد مجرم که بعضاً اقدام به ترور و قتل نیروهای حافظ امنیت کردند، استفاده از عناوین اجتماعی مانند پزشک، ورزشکار، هنرمند، سوءاستفاده از احساسات خانواده مجرمان و پوشش پررنگ احساسات پدرانه و مادرانه و همچنین انتشار تصاویر خصوصی از زندگی آنها برای نزدیک کردن حس همدردی با آنها و فراموش شدن جنایت‌های شکل گرفته از جمله اقدامات رسانه‌ای است که اکنون در حال انجام است.

چرا آشوب نباید تمام شود؟

به نوشته روزنامه ایران، جریان حامی آشوب تلاش دارد تا با زنده نگه داشتن بسترهای ناامنی و تحریک جامعه و وانمود کردن اینکه حاکمیت در ایران در حال برخورد با معترضان سیاسی است یکبار دیگر به روشن شدن آتش ناامنی و اغتشاش کمک کند. به بیان بهتر آشوب به عنوان پلنB امریکا برای فشار بر ایران جهت باج‌دهی در میز مذاکرات و عقب‌نشینی از مؤلفه‌های حیاتی کشور، آخرین امید امریکا و همپیمانان اروپایی آنهاست؛ خاموش شدن زودهنگام این مسأله و بازگشت آرامش به کشور در حالی که دولت سیزدهم مسیرهای کارآمدی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها به کار گرفته است شکست نهایی را بر برنامه‌ریزی دشمن وارد می‌آورد.

سوء‌استفاده از احساسات جوانانه

اعترافات منتشر شده از قاتلان شهدای اخیر در رسانه‌ها نشان داده است که هزینه فضای احساسی را نه هزینه‌سازان ساکن لندن و واشنگتن بلکه افراد ناآگاهی می‌دهند که با ترور رسانه‌ای دست به جنایات هولناک زده‌اند. به‌کارگیری احساسات نوجوانانه که علاقه دارند در سن پایین از خود تصویر قهرمان به جا بگذارند و کشاندن آنها به آینده‌ای مبهم از شگردهای به کار رفته در حوادث اخیر بوده است.

سخنان قاتل شهیدان حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده که در مشهد به شهادت رسیدند عمق هجمه رسانه‌ای صورت گرفته و نیل دادن اعتراض به سمت خشونت را نشان می‌دهد. مجیدرضا رهنورد پیش از اعدام خطاب به سلبریتی‌هایی که زمینه‌ساز جنایت او شدند، در ویدیویی گفت: «در فضای مجازی صفحات افرادی مثل علی کریمی و پرستو صالحی را دنبال می‌کردم. در صفحات مجازی پست‌هایی را که به وضعیت اقتصادی کشور مربوط بود و من از درستی و غلط بودن آن اطلاع نداشتم از روی سادگی باور می‌کردم. کم کم اینها من را سوار بر موج منفی کرد و دید من کلاً عوض شد. ذهن من مثل یک اتاق پر از گاز شده بود که یک جرقه کوچک می توانست آن را منفجر کند.»

وی در بخشی از این ویدیو خطاب به علی کریمی از سلبریتی‌های حامی اغتشاشات، می‌گوید: «آقای کریمی شما انسان هستید یا نه؟ باید انسانیت داشته باشی؛ من کاری کرده‌ام به دور از انسانیت. تحت شرایط و حالات روحی بد که خیلی مستقیم ناشی از فضای مسموم اینستاگرام بود دست به اقدامی زدم که دو هموطن؛ دو برادر را کشته‌ام، شما از چه چیزی حمایت می‌کنی؟ فکر کن این اقدام علیه خانواده خودت رخ داده بود؛ باز هم حمایت می‌کنی؟» رهنورد در پایان گفته بود: «این حرف‌ها ته دل من بود و امیدوارم عده‌ای آگاه شوند و بدانند این راه و کار اشتباه بود و نکنند.»

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است