کد خبر : 217798
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - 10:09
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

رئیس دانشگاه آزاد: هیچکس دنبال آزادی دانشجویان مرتبط با خارج از کشور نیست

دکتر طهرانچی گفت: طبق آخرین‌ آمارهایی که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد خودش مسائل آنها را در کمیته انضباطی بررسی می‌کند، آزاد شده‌اند و پرونده آنها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی تقلیل یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد: هیچکس دنبال آزادی دانشجویان مرتبط با خارج از کشور نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در جریان اعتراضات اخیر گفت: دانشجویانی که بیرون از دانشگاه دستگیر شده‌اند، اگر کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای “برخورد قضایی” به صورت “انضباطی” با آنها برخورد می‌شود.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب و با تاکید بر اینکه تلاش برای آزادی دانشجویان بازداشت شده وظیفه ماست، اظهار کرد: این وظیفه، باید توسط من، روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود و ما این رفتار را مراقبت والدانه میدانیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند که این بچه‌ها، بچه‌های خودمان هستند و یک سری هم، آدم‌های محوری این جریانات هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسلما، رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و آسیب رسانده‌اند، جای خود را دارد. هیچکسی به دنبال آزادی این دانشجویان نیست. ولی تمام مراقبت ما این است که، دانشجویانی که بچه‌های خودمان هستند و در یک فضای هیجانی حرکت‌هایی انجام داده‌اند که در حد یک عکس‌العمل هیجانی بوده است، در فضای کمیته انضباطی با آنها برخورد شود.

دکتر طهرانچی تاکید کرد: طبق آخرین‌ آمارهایی که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد خودش مسائل آنها را در کمیته انضباطی بررسی می‌کند، آزاد شده‌اند و پرونده آنها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی تقلیل یافته است. البته برخورد انضباطی یک حرکت در قالب “مراقبت والدانه” است و اینطور است که به فرزند(دانشجو) گفته شود برای هر عملی،عقوبتی وجود دارد. همانطور که دانشجویی که درس می خواند در پایان ترم قبول می‌شود و دانشجویی که درس نمی‌خواند، قبول نمی‌شود، برای اقدامات انجام شده توسط دانشجویان هم نتیجه‌ای وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در داخل دانشگاه هیچ دانشجوی بازداشتی نداشتیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان خاطی که بیرون از محیط دانشگاه دستگیر شده‌اند، اگر اقداماتی مانند آتش زدن به اموال عمومی، آسیب، ضربه و در کل کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای “قضایی” به صورت “انضباطی” با آنها برخورد می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مراقبت والدانه ما اینگونه است که به دانشجویان بگوییم شما در دنیای واقعی زندگی می‌کنید. اگر این تذکرات را الان به شما گوشزد نکنیم، در آینده به ما متذکر می‌شوند که چرا چنین نکاتی را به شما نگفته بودیم.

اخبار مرتبط:
محیط زیست: روزانه ۵۶ تا ۵٧ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود / فقط در میادین میوه و تره‌بار تهران، سالانه ٢١ تن کیسه پلاستیکی استفاده می‌شود
محیط زیست: روزانه ۵۶ تا ۵٧ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود / فقط در میادین میوه و تره‌بار تهران، سالانه ٢١ تن کیسه پلاستیکی استفاده می‌شود

مهدی خادم ثامنی مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سالانه ٢١ تن کیسه پلاستیکی فقط در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران استفاده می‌شود که رقم بسیار بالایی است. کریم مجرب رییس اداره فروشگاه های زنجیره ای وزارت صنعت معدن تجارت نیز گفت: بر اساس ماده ٣ آیین نامه اجرایی محدودیت استفاده و توزیع کیسه های پلاستیکی ، توزیع کیسه های پلاستیکی در کشور ممنوع است.

سیل در سیستان و بلوچستان؛ جانِ ۳ هموطن را گرفت
سیل در سیستان و بلوچستان؛ جانِ ۳ هموطن را گرفت

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرگ ۳ نفر مربوط به سیلاب هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم. هشدار قرمز مربوط به امروز بود که تا این لحظه فقط ۳ مصدوم در منطقه عسلویه داشتیم. توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها،دهانه پل ها و در حاشیه سدها پرهیز کنند.

پلیس راهور: افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز به ما ابلاغ نشده است
پلیس راهور: افزایش مبلغ جریمه‌ها هنوز به ما ابلاغ نشده است

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال‌جاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است