کد خبر : 217341
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 15:23
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

جمعی از دانشجویان و فعالان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حقوق زنان روز چهارشنبه - ۲۳ آذر - در محکومیت رفتار متناقض و استانداردهای دوگانه کمیسیون مقام زن سازمان ملل مقابل دفتر این نهاد بین المللی در تهران تجمع کردند.

تجمع جمعی از دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این تجمع به دعوت تشکل‌های دانشجویی چون اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و نیز دفتر تحکیم وحدت برگزار شد و علاوه بر فعالان حقوق زنان، جمعی از خانواده های شهدای امنیت نیز حضور داشتند.

به نوشته ایرنا، شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی رفتار متناقض کمیسیون مقام زن سازمان ملل در مواجهه با حقوق زنان بخصوص در ایران را تقبیح کردند و آن را مصداقی از استانداردهای دوگانه غرب در خصوص زنان دانستند.

آنان همچنین با سر دادن شعار «دروغ، سکوت، جنایت؛ سازمان ملل خجالت» آمریکا از طریق سازمات ملل برای حذف ایران از کمیسیون بین المللی زن را نکوهش کردند.

مرضیه هاشمی خبرنگار و مستندساز در جمع دانشجویان شرکت کننده در این تجمع تاکید کرد: وقتی فقط پنج کشور حق وتو دارند، عدالتی از سازمان ملل ندیدیم و نباید دروغ رسانه های غربی را باور کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل هیچگاه به دنبال عدالت نبوده است، خطاب به زنان شرکت کننده در این تجمع گفت: باید افتخار کنید زن ایرانی هستید و در ایران زندگی می کنید.

زهرا بابایی نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در سخنانی خطاب به مسئولان سازمان ملل گفت: از شما دعوت می‌کنیم با سفر به ایران و حضور در جمع‌های مردمی و دانشجویی با واقعیت جامعه ایران روبرو شوید.

وی تاکید کرد: تصویرسازی رسانه‌ها علیه وضعیت زنان در جمهوری اسلامی منافی با حقیقت است و چهره‌ی حقوق زن در ایران مورد هجمه‌ی تروریسم رسانه‌ای است و ما نمی‌گذاریم حقیقت قربانی شود.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل تحت تاثیر سیاست‌های مداخله جویانه و ضدایرانی کاخ سفید، به بهانه حمایت از زنان ایرانی، همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، رویه‌ای خطرناک را در این نهاد بین المللی که حتی برای حضور هیاتی از ایران نیز کارشکنی کرده است؛ پایه گذاری کرده و قصد دارد لغو عضویت ایران در «کمیسیون مقام زن» را بررسی کند.

اخبار مرتبط:
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور
جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

محدودۀ جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدودۀ پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون شامل می شود.

جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟
جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟

عصر یکشنبه گویا بالگرد حامل رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آنطور که ایرنا اعلام کرده جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور است که در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است