کد خبر : 217193
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 07:30
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فرزند حمید نوری: پدرم در آخرین تماس یک سوال عادی درباره ایران پرسیده اما پلیس سوئد با این بهانه که این سوال سیاسی است، تماس را قطع کرد

مجید نوری، فرزند حمید نوری، در مقابل سفارت سوئد به تشریح آخرین وضعیت حمید نوری در زندان سوئد پرداخت. نوری، گفت: اکنون حدود ۳۷ ماه است که پدرم در انفرادی زندان سوئد قرار دارد و در تمام این مدت ما تلاش کردیم که با وی ارتباط داشته باشیم اما سوئد تمامی ارتباطات را قطع کرده است.

فرزند حمید نوری: پدرم در آخرین تماس یک سوال عادی درباره ایران پرسیده اما پلیس سوئد با این بهانه که این سوال سیاسی است، تماس را قطع کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فرزند حمید نوری می‌گوید که دادگاه سوئد از یک ماه دیگر روند بررسی تجدید نظر در خصوص رای بدوی را آغاز خواهد کرد.

به نوشته میزان؛ مجید نوری، فرزند حمید نوری، در حاشیه تجمع مردمی اعتراض به نقض حقوق بشری مردم ایران از سوی کشورهای اروپایی در مقابل سفارت سوئد، در گفت‎وگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت حمید نوری در زندان سوئد پرداخت.

نوری، گفت: اکنون حدود ۳۷ ماه است که پدرم در انفرادی زندان سوئد قرار دارد و در تمام این مدت ما تلاش کردیم که با وی ارتباط داشته باشیم اما سوئد تمامی ارتباطات را قطع کرده است.

وی افزود: در تماس اخیر با پلیس سوئد یکی از گله‌هایمان این بود که چرا ارتباط با حمید نوری قطع است و آنها عنوان کردند که وی نباید در تماس‌های تلفنی خود درباره ایران سوالی بپرسد.

مجید نوری، اظهار کرد: حمید نوری در آخرین تماس تلفنی خود با خانواده یک سوال عادی درباره ایران پرسیده اما پلیس سوئد با این بهانه که این سوال سیاسی بوده تماس را قطع کرده و از ادامه آن جلوگیری می‌کند.

نوری با اشاره به اینکه یک ماه دیگر دادگاه تجدیدنظر سوئد درباره پرونده حمید نوری آغاز می‌شود، بیان کرد: ما باید بتوانیم با پدرم در این مدت ارتباط داشته باشیم و در نوشتن لایحه از وی کمک بگیریم اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مجید نوری همچنین اعلام کرد که روز ۱۳ ژانویه(۲۳ دی) شروع دادگاه تجدیدنظر درباره پرونده حمید نوری است و سوئدی‌ها گفته‌اند که ماه سپتامبر آینده نیز این دادگاه به پایان می‎رسد.

فرزند حمید نوری در بخش دیگری گفت: متأسفانه راهی که سوئدی‌ها جلوی پای ما می‌گذارند ملاقات حضوری با پدرم است که آن هم با شرایط بسیار سخت انجام می‎شود.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

اخبار مرتبط:
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است
حمله تند رسانه قالیباف به سعید محمد؛ تازه‌کار و قدرت طلب است/ عصبانیت سردار محمد قابل درک است

محمد که در سال‌های حضور سیاسی‌اش با اظهارات صرفا قدرت‌محور تلاش کرده است در کانون توجه قرار بگیرد باز هم در روزهای اخیر در مصاحبه‌ای با حمله به جبهه پایداری و قالیباف سعی دارد به صدر اخبار بیاید، بدون اینکه به ابعاد حرف‌هایی که می‌زند توجه داشته باشد.او همچنین در این مصاحبه ائتلاف اصلاح‌طلبان با قالیباف را موجب مرگ سیاسی این جریان توصیف کرده است.

امام جمعه اردبیل: محمودعباس دست نشانده اسرائیل است
امام جمعه اردبیل: محمودعباس دست نشانده اسرائیل است

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: تمام جزئیات این کنفرانس را آمریکا و اسرائیل تنظیم کرده بودند، حتی بیانیه آخر آن نیز توسط اسرائیل تنظیم شده بود بحرین جزو کشورهای عربی است که با اسرائیل سازش کرده و فرش قرمز به سران اسرائیل پهن کرده است؛ چرا این کنفرانس در زمان فعلی برگزار شد، چون اسرائیل در حال غرق شدن است.

وزیر ارشاد: شخصیتی مثل رهبری ما در جهان وجود ندارد
وزیر ارشاد: شخصیتی مثل رهبری ما در جهان وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: خدا را شاکریم در پناه عقلانیت، با مکتبی که برای ما به میراث گذاشته شده، بنای مدنی انقلاب اسلامی را بنا گذاشته ایم و همه دستاوردهای فرهنگی امکان رشد و تعالی پیدا می کند. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است. دنیا و رهبران دنیا کجا شخصیتی مثل رهبر حکیم ما سراغ دارد که با این میزان تسلط، پرچمدار مسائل فرهنگی در جهان باشد که تنها یکی از بزرگترین مظاهر آن، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که از سال ۱۳۶۶ با تدبیر رهبر که آن زمان در کسوت ریاست جمهوری بود آغاز شد و امسال سی و پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است