کد خبر : 216894
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - 23:26
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

بورل: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اروپا از تصمیم این نهاد اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

بورل: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که موضوع ایران و اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه نیز در دستور کار این نشست خواهد بود.

به نوشته ایسنا، بورل  به موضوع اجرای حکم مجیدرضا رهنورد، یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: دومین اعدام انجام شده است.

او از گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیرامور خارجه ایران خبر داد و گفت: شب گذشته مکالمه‌ای طولانی با وزیر امور خارجه ایران داشتم. مسلما درباره این وضعیت صحبت شد. من نگرانی در این باره و محکومیت[این اقدام] را از سوی اتحادیه اروپا مطرح کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و گفت که  تحریم‌هایی که امروز اعمال می‌شوند، هم به دلایل حقوق بشری و هم به دلیل آن چه حمایت ایران از [روسیه در جنگ] اوکراین می‌خواند،‌خواهند بود.

او با تکرار  ادعای دولت‌های غربی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق فروش پهپادها به آن،‌ گفت: ایران همچنان می‌گوید که پس از آغاز جنگ به روسیه پهپاد نداده‌ و برنامه ندارند که به روسیه موشک بدهند.

بورل در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری با گفتن این که اتحادیه اروپا «بسته تحریمی سرسختانه‌ای» برای اعمال علیه ایران در نظر گرفته است، با اشاره به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد گفت: ایران باید بداند که اتحادیه اروپا قویا [این اقدامات] را محکوم خواهد کرد و هر کاری برای حمایت از زنان ایرانی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و مردود دانستن حکم اعدام انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اخیرا به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم اعدام محسن شکاری واکنش نشان داده بود.
وزرات امور خارجه در صفحه توییترش نوشته بود: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.

وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است