کد خبر : 216620
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - 03:55
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

گله‌مندی کسبه اطراف متروپل آبادان بابت توقف روند تخریب

مغازه داران، کسبه و ساکنان اطراف ساختمان مخروبه متروپل آبادان با گلایه بابت کندی و توقف روند تخریب سازه بر جا مانده، تسریع در روند تخریب نهایی این ساختمان را خواستار شدند.

گله‌مندی کسبه اطراف متروپل آبادان بابت توقف روند تخریب

بیش از ۳۰ نفر از کسبه و ساکنان مجاور متروپل روز یکشنبه با تجمع در مقابل کارگاه تخریب این سازه اظهار داشتند: با گذشت چند ماه از حادثه ریزش متروپل در خیابان‌های اطراف آن از جمله امیرکبیر(امیری)، سعدی، کوچه برق، فرعی حلبی سازان، شهریار، فرعی‌های ۸ و ۱۰ و مجتمع تجاری پارمیدا محدودیت‌های ترافیکی و آمد و شد اعمال شده که این امر بر زندگی و معیشیت آنها تاثر منفی گذاشته و باعث ضررو زیان آنها شده است.

این افراد خواستار تسریع در تعیین وضعیت سازه نیمه مخروبه متروپل از سوی متولیان امر شدند.

به گفته کسبه، قرار بود روز جمعه ۱۸ آذرماه بخش باقی مانده این سازه به طور کامل تخریب شود اما برخلاف پیش‌بینی این سازه فرو نریخت و محدودیت های ترافیکی همچنان در محل برقرار است.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در تلاش هستیم عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان در ۱۰ روز آینده پایان یابد.

فرهاد آریادوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان جمعه هفته گذشته پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار این عملیات به پایان نرسید.

وی اظهار داشت: در حین عملیات یکی از جک های هیدرولیک به دلیل پایدار بودن سازه از مدار خارج شد و مجری طرح برای خرید جک هیدرولیکی اقدام کرده است.

مدیر اجرایی طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پیش‌بینی می‌شود جک خریداری شده ظرف ۱۰ روز آینده وارد آبادان شود تا آخرین مرحله تخریب باقی مانده سازه متروپل اجرایی گردد.

آریادوست بیان کرد: این قسمت سازه پایدارترین قسمت ساختمان است که برای تخریب آن و برای جلوگیری از خسارت مالی و تلفات جانی باید وسواس و دقت خاصی به خرج داد.

وی با اشاره به ادامه محدودیت های تر افیکی در اطراف ساختمان متروپل گفت: این محدودیت قبلا ۲۰ متر اطراف سازه بود که با توجه به شرایط باقی مانده سازه این محدودیت به ۶۰ متر رسید.

آریادوست اظهار داشت: البته از شهروندان بخصوص کاسبان و ساکنان اطراف سازه متروپل انتظار می‌رود همچنان در اطراف این سازه تردد نکنند تا کسی دچار حادثه نشود.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

بخش عظیمی از سازه به جا مانده از برج ساختمان متروپل آبادان چهارشنبه چهارم آبان فروریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است