کد خبر : 216597
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - 23:57
دسته‌بندی : اجتماعی، اسلاید
چاپ

خانواده دانشجویان بازداشتی بیانیه دادند + اسامی

خانواده دانشجویان بازداشتی در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا آزادی فرزندانشان دست از تلاش بر نمی‌دارند.

خانواده دانشجویان بازداشتی بیانیه دادند + اسامی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خانواده‌های دانشجویان بازداشتی شش دانشگاه و یک دانشکده تهران طی بیانیه‌ای نگرانی و اعتراض خود را نسبت به وضعیت این دانشجویان ابراز کرده‌اند.

به نوشته امتداد، امضاکنندگان این بیانیه می‌گویند عزم و اراده‌ای برای کمک به فرزندان خود ندیده‌اند و تاکید می‌کنند که تا آزادی فرزندانشان تلاش خود را ادامه خواهند داد. خانواده های دانشجویان بازداشتی از دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر علم و صنعت، علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد تهران شمال و همچنین دانشکده شمسی‌پور جزو امضاکنندگان این بیانیه هستند. متن این بیانیه که در اختیار امتداد قرار گرفته به شرح زیر است:

قریب به چند ماه است که در پی برخوردهای قهرآمیز و امنیتی با دانشجویان، تعدادی به صورت مشروط تا دادگاهشان آزاد، بسیاری هنوز در بازداشت و برخی به تحمل احکام طولانی مدت حبس محکوم شده‌اند. دانشگاه که باید بستری برای رشد و تعالی فرزندان این سرزمین و فرصتی برای پرداختن بهترین‌های جامعه ما به مصائب و مشکلات ایران عزیزمان باشد، در این روزها از حضور شایسته‌ترین فرزندانش منع شده است.

ما خانواده دانشجویان بازداشتی پس از پیگیری‌های هرروزه، متأسفانه عزم و اراده‌‌ای در کمک به فرزندانمان ندیده‌ایم و گذر ماه‌ها را از پس روزها و ساعت‌ها در مقابل زندان‌های کشور نظاره می‌کنیم و می‌بینیم فرزندان دانشجوی ما که سرمایه‌های حال و آینده هر جامعه‌ای هستند در پس این بازداشت‌ها بهترین سال‌های عمرشان را که می‌توانند صرف عمران و توسعه کشور عزیزمان کنند، در پشت میله‌های زندان، از دست می‌دهند.

ما خانواده دانشجویان بازداشتی (این دانشگاه ها) نسبت به این مهم که قطعا خسرانی فجیع برای ایران است اعتراض داریم و از هرکس که توانایی یاری دارد درخواست می‌کنیم کمک کند تا از ادامه این روند جلوگیری شود و این احکام سنگین زندان، شکسته شود. ما خانواده دانشجویان بازداشتی تا لحظه آزادی تمام فرزندانمان از زندان، از هیچ تلاشی دست نخواهیم کشید.

دانشگاه تهران:

خانواده محمد نوری

خانواده محمد شکر خدا

خانواده محمد غلامزاده

دانشگاه پلی‌تکنیک:

خانواده آرمین جلالی روشن

خانواده بهراد صباغ

خانواده علیرضا برادران مظفری

خانواده علیرضا نوری

خانواده امیرحسین عسکری

دانشگاه علم و صنعت:

خانواده ایلیا تابعی

خانواده همایون سلیمانی

دانشگاه علامه طباطبایی:

خانواده ملیکا قراگوزلو

خانواده علی اصغر توحیدی

دانشگاه شریف:

دانیال آیتی

علیرضا اسفندیار

دانشکده شمسی پور:

محمدامین شکریان

دانشگاه آزاد تهران شمال:

احمدرضا اندرز

اخبار مرتبط:
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد
کرایه‌های حمل ونقل عمومی در تهران از امروز گران شد

نرخ جدید کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوسرانی بر اساس مصوبه شورای شهر و تصویب هیأت تطبیق فرمانداری تهران از امروز اعمال شد.

پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده
پلیس: اجرای طرح نور را ادامه خواهیم داد/ وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد / ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد
امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد / ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آنها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد. او افزود، ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است