کد خبر : 216065
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - 20:18
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امام جمعه قم: می‌خواهند ماموریت رضاخان برای برداشتن چادر از سر زنان را اجرا کنند

خطیب جمعه قم گفت: دشمنان می‌دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت هستند موفق نمی‌شوند به همین خاطر به دنبال از بین بردن این رابطه هستند.

امام جمعه قم: می‌خواهند ماموریت رضاخان برای برداشتن چادر از سر زنان را اجرا کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه قم که ۱۸ آذر در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در طول زندگی خود درس های فراوانی به جامعه عصر خود، امروز ما و نسل آینده دادند که ولایت مداری و حفظ و عفاف و حجاب از جمله آن‌ها است و جمله «روح و جان من به فدای تو علی» نشان از ولایت مداری این بانوی بزرگوار دارد.

به نوشته ایسنا، وی ادامه داد: بانوان و دختران ما باید توجه کنند که دشمنان به دنبال این هستند که ماموریت رضا خان در عصر و زمان ما توسط عده‌ای دیگر تکرار ‌شود و چادر از سر زنان برداشته شود و زنان ما دشمن پسند ظاهر شوند و این برای جامعه ما ننگ است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم و روحانیت در تجمع فیضیه قم تصریح کرد: روحانیت هر زمانی که احساس کرده که باید به میدان بیاید حضور پیدا کرده است و استعمارگران و تاج و تخت پادشاهان برایش مهم نبوده است.

وی با اشاره به سالروز حکم تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار کرد: حکم حرمت توتون و تنباکو در زمان ناصرالدین شاه قاجار نمونه‌ای از این اقدامات روحانیت بود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: دشمنان می دانند تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت هستند موفق نمی‌شوند به همین خاطر به دنبال از بین بردن این رابطه است.

وی خطاب به دشمنان گفت: خیرخواهانه به شما نصیحت می کنیم که آزموده را آزمودن خطا است و دیگر روحانیت، مردم و رهبری ما را آزمایش نکنید در غیر این صورت پاسخی کوبنده تر دریافت می کنید.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: دانشجویان ما ضد سلطه هستند و همیشه در صحنه های مختلف، در دفاع مقدس و تشکیل جهاد دانشگاهی حضور داشتند، دانشجویان ما در تشکیل سپاه پاسداران فعال بودند و امروز نیز در تولید علم و فناوری فعال و افتخار آفرین هستند و در جهاد سازندگی حضور دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این‌ها شاخص های یک دانشجوی تراز است و اگر کسی خود را دانشجو بداند اما از این ویژگی‌ها جدا شد، در زمین دشمن بازی کرد و از شهید شدن طلبه و بسیجی خوشحال شد نمی‌تواند در جنبش دانشجویی ما حضوری فعال داشته باشد؛ زیرا به حرکت دانشجویی پشت کرده است.

امام جمعه قم بیان کرد: دانشجو باید بداند آن‌ها استقلال ما را نشانه گرفته‌اند و می خواهند شما مروج مصرف گرایی باشید و از محصولات آن‌ها استفاده کنید و تولید علم و فناوری در کشور ما تعطیل شود.

وی یادآور شد: به پیشرفت هایی که دنیا را در بهت فرو برده است، می بالیم. رهگذر این دانشگاه ها، شما دانشجویان و اساتید هستید. قدر خود را بدانید و آگاه باشید که ملت به شما افتخار می کند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول در رابطه با عوامل بازدارنده از گناه عنوان کرد: توجه به آثار زیان بار گناه و توجه به خیرات و برکاتی که ترک گناه به همراه دارد از جمله عوامل بازدارنده از گناه است.

وی بازسازی شخصیت، افزایش نعمت‌های الهی و امید به آینده را از جمله آثار ترک گناه دانست و گفت: انسانی که گناه را ترک می کند آینده‌ای روشن در پیش روی خود می‌بیند همچنین نزد خدا محبوب است و خداوند او را دوست دارد و بزرگ ترین آرزوی انسان محبوبیت در نزد خداوند است.

وی اثر دیگر ترک گناه روشن بینی بیان کرد و یادآور شد: انسان‌های معمولی به ظاهر امور نگاه می کنند، اما انسان های تیز بین و روشن بین در خشت خام مسائلی را می‌ بینند که دیگران در آیینه نمی‌ بینند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است