کد خبر : 215081
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - 13:13
دسته‌بندی : اقتصادی، اخبار ویژه
چاپ

چرا چین در قطر سرمایه‌گذاری می‌کند اما در ایران نه؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: ما باید ابتدا در داخل تکلیف‌مان را با چین مشخص کنیم. در حوزه خارجی هم تحریم‌ها مانع بزرگی برای سرمایه‌گذاری است.

چرا چین در قطر سرمایه‌گذاری می‌کند اما در ایران نه؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اینکه چرا چین در قطر سرمایه‌گذاری کرده و در ایران کاری نکرده دو موضوع مطرح می‌شود؛ ابتدا ما باید تکلیف جامعه را با چین مشخص کنیم، اگر سرمایه‌گذاری نکند گفته می‌شود که چرا چین در قطر و عربستان سرمایه‌گذاری کرده و در ایران کاری نکرده است.

به نوشته ایلنا؛ وی گفت: اگر هم سرمایه‌گذاری کند انتقادات مطرح می‌شود که ایران را به چین فروختیم.

در داخل برای سرمایه‌گذاری و هر حرکت اقتصادی با چینی‌ها جو منفی وجود دارد و هیاهو می‌شود که ایران را فروختند، اجاره دادند و جزایر را بخشیدند. این موضوعات در جامعه طرح و فراگیر می‌شود.

بنابراین ما باید ابتدا در داخل تکلیف‌مان را با چین مشخص کنیم. در حوزه خارجی هم تحریم‌ها مانع بزرگی برای سرمایه‌گذاری است.

تا زمانی که در حوزه بالادستی نفت در تحریم قرار داریم هیچ شرکت بین‌المللی نفتی نمی‌تواند در ایران سرمایه‌گذاری کند و تبعات آن را بپذیرد.

اخبار مرتبط:
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جدول زیر ببینید.

زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت
زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت

علیرضا زاکانی اگر بهترین گزینه برای پوشش رئیسی نبود، یکی از بهترین‌ها بود. یک سیاستمدار هجومی و بدون سابقه مدیریتی که مشخص بود رای نمی‌آورد اما نقش مهمی در مناظرات ایفا کرد و پاداش خود را گرفت. مرداد ۱۴۰۲ نیز دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران شد. 

حدود چهارمیلیون خانوار ایرانی از کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند
حدود چهارمیلیون خانوار ایرانی از کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

پیش‌بینی شده که 2 میلیون و 500 هزار خانوار، شامل «مستمری مددجویان تحت پوشش» کمیته امداد خواهند بود.در رابطه با سازمان بهزیستی هم، یک میلیون و 450 هزار خانوار، پیش‌بینی شده که شامل «پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور» قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است