کد خبر : 214933
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - 17:46
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

توضیح آبفا در خصوص بسته شدن “پل طبیعت” اهواز

معاون برنامه‌ریزی آبفا اهواز در خصوص بسته شدن "پل طبیعت" اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح آبفا در خصوص بسته شدن “پل طبیعت” اهواز

بهزاد جوام توضیحاتی در خصوص پل طبیععت اهواز ارائه و اظهار کرد: پل محافظ و نگه‌دارنده خط انتقال آب دوقلوی ۱۴۰۰ میلی‌متر که وظیفه انتقال آب شرب از غرب به شرق اهواز را بر عهده دارد توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز احداث شد.

وی افزود: این پل در سال ۱۳۹۰ با درخواست شهرداری اهواز و به منظور استفاده عمومی جهت پیاده‌روی شهروندان در توافق‌نامه دو ساله‌ای میان آبفا و شهرداری اهواز به نام پل طبیعت نامگذاری شد.

معاون برنامه‌ریزی آبفا اهواز گفت: براساس مفاد توافق‌نامه انجام شده، نگهداری، تعمیرات و حراست از پل و تاسیسات انتقال آب بر عهده شهرداری قرار گرفت اما متاسفانه در طول این سال‌ها عدم حراست و نگه‌داری مناسب موجب سرقت بسیاری از قطعات نگه‌دارنده خطوط انتقال آب غرب به شرق اهواز و به دنبال آن فرونشست یکی از پایه‌های بتنی پل و پارگی لرزه‌گیرهای آن شد.

جوام ادامه داد: از این رو شرکت آبفا اهواز به منظور جلوگیری از بروز حادثه در خطوط انتقال آب که منجر به قطع آب شرب بخش وسیعی از کلانشهر اهواز می‌شد، اقدام به مسدود کردن پل و انجام تعمیرات اساسی بر روی خطوط انتقال آب کرد.

وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته در جلساتی با حضور شورای شهر و شهردار منطقه ۲ اهواز به منظور بازگشایی مجدد پل، مقرر شد توافق‌نامه قبلی انجام شده میان آبفا و شهرداری اهواز مورد بازنگری و شرایط جدیدی به منظور حفاظت از خطوط انتقال دوقلوی ۱۴۰۰ میلی‌متر و سازه پل در آن لحاظ و مسئولیت اجتماعی و حقوقی هر گونه حادثه بر عهده شهرداری قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی آبفا اهواز عنوان کرد: آبفا اهواز آمادگی دارد تا با عمل به تعهدات و وظایف تعیین شده در متن توافق‌نامه جدید با شهرداری اهواز، مجوز بازگشایی و استفاده مجدد از پل طبیعت را صادر کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است