کد خبر : 214719
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - 17:03
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: غنی‌سازی ۶۰درصدی همان اجرای اقدام راهبردی مجلس است

یک نماینده مجلس گفت: طرح «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کرد. غنی‌سازی ۶۰ درصدی به مثابه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: غنی‌سازی ۶۰درصدی همان اجرای اقدام راهبردی مجلس است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد از سوی ایران در واکنش به اقدام شورای حکام و در پاسخ به این سوال که پیامدها و دورنمای این اقدام چیست، گفت: مجلس شورای اسلامی طرح «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب و شورای محترم نگهبان هم آن را تایید کرد، این طرح بنا به ضرورت «دو فوریتی» است. غنی‌سازی ۶۰ درصدی به مثابه اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس است.

به نوشته ایلنا؛ بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مشوق‌هایی برای لغو تحریم‌‌ها دارد و تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشود برابر با قانون ۹ ماده‌ای، سیاست‌های سازمان انرژی اتمی پیش خواهد رفت مگر اینکه در قالب برجام تحریم‌ها لغو شود و ایران در همان چارچوب همکاری کند.
غنی‌سازی ۶۰ درصدی جزء سیاست‌های ما بوده و سازمان انرژی اتمی ایران به اضافه آژانس بین‌المللی با همدیگر همکاری دارند و از نزدیک نظارت می‌کنند یعنی چیز غیرمتعارفی در بحث غنی‌سازی نیست.

البته اگر بخواهند بهانه بگیرند، بهانه خوبی برای کشورهای مختلف است اما چون با آژانس کماکان همکاری داریم و طبق اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی کار را پیش می‌بریم مورد خاصی پیش نمی‌آید، زیرا هر چقدر غنی‌سازی با غنای بیشتری انجام می‌گیرد طبیعتا زودتر وارد چرخه نیازمندی‌های مختلف می‌شویم.

یکی از مهمترین نیازمندی‌های امروز ما در حوزه بهداشت و درمان است، امروز بخش‌های مختلفی با بهداشت و درمان در ارتباط است و نیاز به این مورد دارد.
قرار نیست خودمان را متوقف کنیم و ببینیم کشورهای طرف برجامی ما چه می‌خواهند و چه تصمیمی خواهند گرفت و کِی نشست برگزار می‌کنند. طرف‌های برجامی هر زمانی که بخواهند نشستی برگزار کنند که منجر به تصمیم و اقدام شود، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است