امام جمعه یزد:

سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» توطئه مهم استکبار است

محمدرضا ناصری امام جمعه یزد گفت: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و متاسفانه امروز می بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی آیند.

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امام جمعه یزد بر لزوم تربیت معلمان دلسوز و دغدغه‌مند در حوزه تدین و تفکر دانش آموزان توسط دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی غربی‌ها از یک قرن گذشته برای کمرنگ شدن و از بین رفتن تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما به منظور عقب نگه داشتن مردم کشور ما از پیشرفت های حوزه های مختلف اظهار داشت: آنها مواد خام را از کشور ما بردند، آن را فرآوری کردند و با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار دادند تا هم نفع اقتصادی ببرند و هم اجازه ندهند مردم با فکر کردن به روش های ساخت و فرآوری، به پیشرفت برسند.

به نوشته تنسیم؛ وی عنوان کرد: آنها تعلیم و تربیت را به روش خود در مدارس اجرا کردند و شرایط را به نحوی پیش بردند که به تدریج، هویت خدایی از فرزندان این کشور گرفته شود و به روش های مختلف تلاش کردند از مدارس دین زدایی کنند.

ناصری با بیان اینکه غربی ها می خواهند ما برده و فرمانبردار آنها باشیم، افزود: برای رسیدن به این هدف، ایمان را از فرزندان ما گرفتند و این در حالی است که بزرگان دینی ما، آموزش به فرزندان خود را با آموزش قرآن آغاز می کردند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و متاسفانه امروز می بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی آیند.

وی ادامه داد: این توطئه مهم استکبار است و ما را عقب نگه داشتند و متاسفانه اینها همان افرادی هستند که مدعی حقوق بشر هستند و در شرایطی که شعار حقوق بشر سر می دهند، ملت ها را از پیشرفت دور نگه می دارند تا اهداف خودشان محقق شود.

ناصری، تعقل را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کسی که مسلح به سلاح عقل باشد، قدرت تشخیص حق و باطل و خوب و بد از یکدیگر را دارد و در بحران ها به دنبال احساسات نمی رود بلکه با استفاده از نیروی عقل خود، از حق تبعیت می کند.

وی در مورد دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: در این دانشگاه باید معلمانی تربیت شوند که دغدغه دین و پیشرفت دانش آموزان را داشته باشند.

ناصری همچنین بر برگزاری کلاس های ویژه در حوزه دین با حضور اساتید صاحب سبک و دارای روش های تدریس جذاب برای دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری در دروس معارف به ویژه در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: محتوای کتاب های آموزشی دینی و معارف باید اثرگذار و اثربخش باشد.