کد خبر : 213570
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - 21:01
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ورود کمیسیون اصل نود به معضل آلودگی هوا

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها خبر داد.

ورود کمیسیون اصل نود به معضل آلودگی هوا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان این سازمان گفت: موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها، پروژه‌های فاقد مجوزهای زیست محیطی، برنامه‌های این سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی و اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع عوارض سبز از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی با اشاره به مصوبات مربوط به موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها، گفت: در این جلسه مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست ظرف ۱۰ روز آینده گزارش مشروح دقیق و با تفکیک وظایف هر دستگاه در مورد قانون هوای پاک را به کمیسیون ارائه کند؛ همچنین مقرر شد میزان اجرای تکالیف دستگاه‌ها و میزان اجرای این وظایف مشخص شود و نهایتا راهکار خروج از موانع و اصلاح قانون ارائه شود.

به نوشته ایسنا؛ خضریان درباره جمع‌بندی این جلسه بیان کرد: مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست در مقاطع سه ماهه با رصد متناوب موضوع هوای پاک، ریزگردها و مقابله با پدیده وارونگی هوا گزارش‌های دوره‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کند؛ همچنین ارائه گزارشی از اقدامات حقوقی و پیگیری قضائی این سازمان نسبت به دستگاه‌هایی که قصور داشتند از دیگر مصوبات بود.

نماینده مردم تهران در رابطه با مصوبات مسئله پروژه‌های فاقد مجوزهای زیست محیطی، گفت: مقرر شد مسئله مجوزهای مشروط و اولیه مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد و راه‌های دور زدن قانون و مقررات لازم الاجرا و پیوست‌های این مهم تعیین شود تا با همراهی سازمان برنامه و بودجه پروژه‌ای که مجوز زیست محیطی ندارد به آن تخصیص اعتبار صورت نگیرد.

خضریان در ادامه درباره برنامه‌های سازمان برای حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی، گفت: در این راستا مقرر شد برای جبران کمبود نیروی انسانی تعاملی سازنده از سوی سازمان برای حفاظت محیط زیست با بسیج، نیروهای جهادی و غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های تخصصی صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین مسئله شکار به صورت کلی و شکار تفریحی مورد بحث قرار گرفت؛ با توجه به ضرورت سیاست‌گذاری‌ها بر اساس نگاه شرعی و اخلاقی، مقرر شد نتیجه این مهم هر چه سریع‌تر مشخص شود تا شکاف قانون در خصوص شکار قرقی و موضوعات مرتبط با محیط بانی مشخص و لایحه اصلاحی ارائه شود.

اخبار مرتبط:
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

نشریه روزانه سپاه: مَردم از هوای تعطیلات عیدانه بیرون بیایند و به انتخابات فکر کنند
نشریه روزانه سپاه: مَردم از هوای تعطیلات عیدانه بیرون بیایند و به انتخابات فکر کنند

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: رسانه ملی باید برنامه‌های خود برای رونق بخشیدن به انتخابات را آغاز کند تا به تدریج از حال و هوای تعطیلات عیدانه که افکار عمومی را مشغول به خود کرده است، فاصله بگیریم و به مرحله دوم انتخابات و تحقق انتخابی درست و شایسته بیندیشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است