کد خبر : 212153
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - 10:40
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سفر به لاهیجان از سوغات و غذاهای محلی تا خرید ویلا

شهرستان لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای گیلک نشین استان گیلان است.

سفر به لاهیجان از سوغات و غذاهای محلی تا خرید ویلا

شهرستان لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای گیلک نشین استان گیلان است. لاهیجان مانند دیگر شهرهای ایران لهجه و گویش خاص خود را دارد.گویش محلی مردمان این شهر گیلکی(بیه بیش) می باشد. زمین های این شهر هموار و جلگه ای است و به واسطه قرارگیری این شهر در ناحیه کوه پایه ای، تپه های آن از بوته های چای پوشیده شده است. در گذشته به دلیل اشتغال مردم این شهر به صنعت نساجی و بافندگی به آن ابریشم بافان نیز گفته می شد. شهر لاهیجان دارای سه قومیت گیلکی، آذربایجانی و تالشی است با این حال بیشتر مردم این شهر را گیلک ها تشکیل می دهند.

آداب و رسوم دیرین مردم لاهیجان

لاهیجان مانند بسیاری از شهرهای ایران پایبند به آداب و رسوم می باشد و بسیاری از این آداب و رسوم همچنان از گذشته تا به کنون پابرجاست. از مهم ترین آداب و رسوم این شهر به نوروزخوانی، کشتی گیله مردی، عروس گوله، شال اندازی، گل گل چهارشنبه و شب یلدا می توان اشاره کرد. یکی از آداب و رسوم مردم لاهیجان در برگزاری مراسم عروسی، مراسم جالب بار دادن است. در این مراسم خانواده داماد وسایل مورد نیاز عروس را تزیین می کنند سپس همراه با شیرینی، آینه و شمعدان به خانه عروس می برند. مراسم یاوردهی از دیگر مراسمات این شهر است که در فصل کشت و کار، عروس به خانواده داماد و داماد به خانواده عروس در انجام کارهای کشاورزی کمک می کند.

جاذبه های گردشگری؛ از آبشار دیدنی ماهی موشه تاحمام گلشن لاهیجان

لاهیجان با دارا بودن جاذبه های طبیعی گسترده، طبیعت بکر، بارندگی و دسترسی به دریا یکی از توریستی ترین مناطق شمال ایران است که در میان گردشگران از محبوبیت زیادی برخودار است. شیطان کوه، بام سبز، استخر لاهیجان، تله کابین لاهیجان، باغ ملی(پارک بعثت)، پارک جنگلی میرصفا، تالاب بین‌المللی امیرکلایه، تالاب سوستان، کوه عطاکوه، آبشار دیدنی ماهی موشه، روستای جنگلی گردکوه و روستای چی‌چی‌نی کوتی (به معنای لانه گنجشک) از جمله جاذبه های طبیعی این شهر است.

جاذبه های گردشگری لاهیجان فقط مختص به مناطق طبیعی نیست. این شهر با داشتن بقعه ها و مکان های تاریخی مربوط به حکومت کیاییان و ناصروندان یکی ازبکرترین نقاط گردشگری تاریخی شمال ایران است. از جمله این آثار تاریخی می توان به چهارپادشاهان، بقعه شیخ زاهد گیلانی، حمام گلشن، مسجد اکبریه و خانه خشتی صادقی، بقعه میر شمس‌الدین، مسجد اکبریه، مسجد جامع لاهیجان، پل تاریخی سیمرود، بقعهٔ شیخ ابوالوجیه، بقعه میر شمس الدین، بقعه ملا میر شمس الدین در روستای لشیدان، بقعه سید حسن بن موسی الکاظم در روستای لفمجان، امامزاده آقا سید رضا کیا، امامزاده آقا سید حسین، بازماندهٔ موسی الکاظم بقعه سید رضا داور کیا، بقعه آقا سید علی بن موسی الکاظم، بقعه آقا میر شهید، بقعه سید ناصرالدین بن موسی الکاظم، بقعه آقا میر صادق، بقعه آقا سید امیر کیا بن موسی الکاظم، بقعه آقا ابراهیم، بقعه مراد دهنده و بقعه سید ابوجعفر بن علی الرضا معروف به بقعه فوشا اشاره کرد.

سوغات و غذاهای محلی لاهیجان

در نتیجه رسوبات به جای مانده از رودهای گیلان، زمین های این استان مستعد تولید چای می باشد. لذا چای به عنوان اصلی ترین محصول لاهیجان است. از دیگر محصولات عمده این شهر برنج، پیله ابریشم و کنف می توان نام برد.

از هر چه بگذریم از سوغاتی ها و غذاهای خوشمزه لاهیجان نمی توان گذشت. از معروف ترین غذاهای محلی این شهر می توان به میرزاقاسمی، مرغ و آلو‌‌ی لاهیجان، شش انداز گیلکی و خورشت سبزی فسنجان اشاره کرد.

آب و هوای لاهیجان

به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر، تابستان ها گرم و مرطوب می باشد که این میزان رطوبت کلافه کننده است. با فرا رسیدن زمستان بادهای شدید گرم شروع به وزیدن می کنند. بعد از این مرحله شروع بارش برف است که به این شهر چهره زمستانی می دهد. لاهیجان در همه فصول سال میزبان گردشگران زیادی است با این حال فصل بهار به دلیل آب و هوای معتدل و تابستان ها به دلیل تعطیلی مدارس زمان مناسبی برای سفر به این شهر می باشد. با این حال دیدن شهر لاهیجان در پاییز به دلیل زرد و نارنجی شدن طبیعت آن خارج از لطف نخواهد بود.

خرید ویلا در لاهیجان

اگر برای خرید ویلا تمام فاکتورهای زیبایی، امکانات و سرسبزی را مد نظر دارید لاهیجان گزینه مناسبی برای خرید ویلا می باشد.

انتخاب یک ویلا در لاهیجان کار بسیار پیچیده ای است. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر ایران سرمایه گذاری در مسکن از جمله راه های مطمئن برای حفظ سرمایه است. لذا اشتباه در ارزیابی ممکن است با از دست رفتن سرمایه شما همراه باشد. لذا برای خرید ویلا در لاهیجان به دسترسی به فضاهای مختلف، امکانات اولیه ویلا، سال ساخت و همچنین دیوارهای حفاظتی ویلا باید توجه داشت. اگر مایل به خرید ویلا در شهرک ها هستید از مزایایی چون امنیت، داشتن نگهبان، فظای مناسب برای پارک خودرو، دوربین های مدار بسته و غیره برخوردارید. در هنگام خرید ویلا باید توجه داشت که آیا بعدها می توانید به راحتی آن را بفروشید.

از آنجایی که لاهیجان منطقه ای بکر و ییلاقی است، قیمت ملک، آپارتمان و ویلا در این شهر برای افرادی که توان مالی بالایی دارند مناسب است. بیشتر ویلاهای دنج این شهر در مناطق کوهپایه ای قرار دارند.

https://gillim.ir/property-type/villa/

چرا لاهیجان را برای خرید ویلا انتخاب کنیم؟

با خرید ملک در لاهیجان علاوه بر اینکه از مناطق گردشگری و اماکن تفریحی این شهر برخوردار می شوید، به راحتی می توانید به رشت و جاده تهران دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن شما هر زمان تمایل به فروش ویلا داشته باشید، مشتری برای آن خواهد بود. به دلیل کوهپایه ای بودن لاهیجان، خبری از هوای شرجی نیست. پوشش گیاهی متنوع امکان لذت بردن از فضای بکر این منطقه را برای شما فراهم می کند. اگر همچنان شیفته دیدن دریا هستید کافی است ۳۰ دقیقه به سمت شمال این شهر حرکت کنید تا بتوانید از دیدن دریا نیز لذت ببرید.

محله های معروف لاهیجان

در برخی محلات لاهیجان مانند محله های کارگر و شیخ زاهد به دلیل بافت امروزی آن قیمت ویلا بالاست. دیگر محلات معروف لاهیجان می توان به کاشف غربی، گلستان، شیشه گران و فیاض اشاره کرد.

 

منبع: گیلیم

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است