کد خبر : 212132
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - 22:02
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

حرکت بخشی از سازه متروپل آبادان

سرپرست فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دلیل استقرار دستگاه‌ها و جک‌های فولادی برای سبک سازی سازه باقی مانده از ساختمان متروپل آبادان ستون‌های ساختمان تحت فشار قرار گرفته و باعث حرکت‌هایی در این سازه شده است.

حرکت بخشی از سازه متروپل آبادان

پژمان فرجی چهارشنبه در برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه آبادان اظهار داشت: باقی مانده سازه ساختمان متروپل در ضلع غربی به سمت ساختمان مسکونی آرش و مجتمع تجاری پارمیدا حرکت کرده است.

وی افزود: با وجود تذکر داده شده اکنون ساختمان تجاری پارمیدا فعال است و غرفه داران این ساختمان برای تخلیه همکاری نکردند که امیدواریم ساکنان این مجتمع تجاری هر چه سریع‌تر این ساختمان را تخلیه و همکاری کنند تا سلامتی و جان شهروندان با خطر مواجه نشود.

فرجی ادامه داد: بخشی دیگر از باقی مانده ساختمان متروپل نیز به سمت ضلع شرقی حرکت داشته که فضایی ایمن دارد و مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند.

سرپرست فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:برای جلوگیری از حوادث ناگوار شب گذشته نشستی با حضور مسوولان امر برگزار کردیم و تصمیم‌های خوبی در این خصوص اتخاذ شد.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی منطقه آزاد اروند نیز در این برنامه گفت: با حکم دادستانی کارگاه متروپل به دلیل رعایت نشدن مسائل ایمنی و تردد افراد متفرقه توقیف شده است.
فرهاد آریا دوست از استقرار نیروی انتظامی برای جلوگیری از تردد افراد متفرقه در محل اشاره کرد و افزود:خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل تا شعاع ۶۰ متر به وسیله جداکننده‌های ترافیکی بسته شده است تا از تردد خودروها جلوگیری شود.

قسمت باقی مانده متروپل تا ۱۰ روز آینده تخریب می شود

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی منطقه آزاد اروند به مکاتبه با دادستانی برای همکاری نیروی انتظامی برای تخلیه ساختمان‌های اطراف متروپل اشاره کرد و اظهار داشت: همه واحدهای مسکونی و تجاری در محدوده ساختمان متروپل باید تخلیه شوند ولی برخی از افراد همکاری لازم را ندارند.

آریادوست افزود:در صورت فراهم شدن شرایط لازم تا ۱۰ روز آینده قسمت باقی مانده ساختمان متروپل تخریب خواهد شد.

ساختمان ۱۱ طبقه متروپل ابادان دوم خرداد ماه سالجاری فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور ماه سالجاری نیز در اثر فرو ریختن بخشی از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

بخش عظیمی از سازه به جا مانده از برج ساختمان متروپل آبادان چهارشنبه چهارم آبان فروریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است