کد خبر : 210586
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - 03:11
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خوزستان در آبرسانی به روستاها در کشور پیشتاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از ابتدای دولت تا به امروز بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان آب رسانی شده است.

خوزستان در آبرسانی به روستاها در کشور پیشتاز است

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی در شهرستان شوش و کرخه از ابتدای دولت سیزدهم در خوزستان اظهار کرد: عزم دولت و توجه وزارت نیرو و آبفا کشور برای آبرسانی به روستاهای خوزستان قابل توجه است به نحوی که خوزستان در آبدار کردن روستاهای کشور پیشتاز است و از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه آبرسانی در شهرستان شوش و کرخه اجرا شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی خطوط انتقال، شبکه‌های آبرسانی، لایروبی تاسیسات، احداث مخازن بتنی، تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب شرب شهرستان‌های شوش و کرخه از آغاز دولت سیزدهم اجرا شده و تاکنون ۱۳ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده است. با اجرای این طرح‌ها جعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به احداث مخازن بتنی در شهرستان شوش و کرخه گفت: احداث ۴ مخزن بتنی در دستور کار است که شامل احداث مخازن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی محمد غضبان، احداث مخزن یک هزار متر مکعبی در روستای شیخ علی زامل (هفت روستای چنانه) شهر فتح المبین، احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر شاوور و احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی خلیفه حیدر در حال اجرا است و با تکمیل این پروژه‌ها آب در این مناطق پایدار خواهد شد.

کرمی نژاد با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۹ پروژه آبرسانی در شهرستان کرخه اجرا شده که شامل ۷۷ روستا است، عنوان کرد: یک ابرپروژه آبرسانی در شهرستان کرخه در حال اجرا است که شامل عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی در روستای خماط تا خلیف حیدر به طول ۲۵ کیلومتر به قطر ۵۰۰ میلیمتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود. جمعیت تحت پوشش این طرح ۳۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به اجرای یک پروژه در شرق کرخه افزود: عملیات اجرایی پروژه دوم خطوط انتقال آبرسانی از میان آب تا علی زغیر به طول ۲۵ کیلومتر شامل روستاهای تحت پوشش میان آب شهرستان کرخه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفا خوزستان تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان با سرعت در حال اجرا است و از ابتدای دولت تا امروز به بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان را آب رسانی شده است و در مقایسه با آمار آب رسانی شدن روستاهای کشور، خوزستان پیشتاز پروژه‌های آبرسانی روستایی است.

کرمی نژاد با اشاره به پروژه‌های آبرسانی شهرستان شوش گفت: پروژه‌های اجرا شده شهرستان شوش شامل آبرسانی به ۲۵ روستا و اجرای خطوط انتقال و اجرای شبکه‌های آبرسانی در این شهرستان است که با سرعت در حال اجرا هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است