کد خبر : 210544
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - 23:35
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

رئیس فیفا: یک ماه در جهان آتش بس کنید

رییس فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به جنگ‌های کنونی در جهان، پیشنهاد کرد در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی اسلحه‌ها را زمین گذاشته و عداوتی وجود نداشته باشد.

رئیس فیفا: یک ماه در جهان آتش بس کنید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جیانی اینفانتینو رئیس فیفا پیشنهاد آتش بس یک ماهه در طول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی قطر را ارائه داد. اینفانتینو در اجلاس G۲۰ – نشست مهم‌ترین کشورهای صنعتی و نوظهور – در بالی پیشنهاد داد که از شروع جام جهانی در روز یک‌شنبه هفته آینده تا فینال این رقابت‌ها تفنگ‌ها زمین گذاشته شود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: ما ساده لوح نیستیم و فکر می‌کنیم که فوتبال می تواند مشکلات دنیا را حل کند. با این حال، جام جهانی می تواند بهانه ای برای یک حرکت مثبت در دنیا باشد.

وی خطاب به شرکت کنندگان دراجلاس G۲۰ و در حضور افرادی چون جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، اولاف شولز صدراعظم آلمان و همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: شما رهبران جهان هستید و این فرصت را دارید که تاریخ را تغییر دهید. خواهش من از همه شما این است که برای جام جهانی آتش بس موقت یک ماهه در نظر گرفته شود.

اینفانتینو در ضیافت ناهاری که توسط کشورهای گروه ۲۰ به میزبانی اندونزی برگزار شد نیز شرکت کرد. رئیس فیفا همچنین یادآور شد که روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود و اوکراین برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نامزد شده است. او گفت: فوتبال جهان را متحد می‌کند. به طور کلی، جام جهانی را پنج میلیارد بیننده از طریق تلویزیون دنبال خواهند کرد.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز در اجلاس G۲۰ در جزیره بالی حضور داشت. او هم خواستار یافتن راه هایی برای برقراری صلح شد.

در تاریخ بازی های المپیک نیز سنت “آتش بس المپیک” از دوران باستان یونان وجود دارد. این بدان معناست که هیچ جنگی نباید در طول بازی‌های المپیک انجام شود. با این حال “آتش بس المپیک” بارها نقض شده است.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است