کد خبر : 209354
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - 01:21
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان برگزار می‌شود

با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پوستر دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر "شکرستان" رونمایی شد.

دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان برگزار می‌شود

روز ۱۷ آبان ماه با حضور عبدعلی ناصری و محمدحسین ارسطو زاده پوستر دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر “شکرستان” در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر رونمایی شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این مراسم با بیان اینکه جشنواره برداشت نیشکر (شکرستان) عامل مهمی است که صنعت، فرهنگ و موضوعات اجتماعی باهم گره بخورند و به کمک یکدیگر بیایند، اظهار کرد: خوزستان به تعبیری شکرستان ایران است و تعامل خوبی میان میراث‌فرهنگی و نیشکر وجود دارد و این هم نامی خوزستان و شکرستان باعث شده تا این موضوع با فرهنگ ومیراث منطقه عجین شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم این جشنواره به یک موضوع فراگیر اجتماعی تبدیل شود، افزود: پیشنهاد می‌کنیم برنامه مدونی میان نیشکر و میراث تنظیم شود تا در همه فصول سال، بسته گردشگری نیشکر در خوزستان وجود داشته باشد و گشت‌های گردشگری و شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند.

ارسطوزاده افزود: باید در این زمینه تبادل نظر جدی انجام شود و در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، موضوع گردشگری روستایی نیشکر به عنوان یک مقوله نشاط‌آور و پراهمیت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: هر صنعتی یک ویژگی‌های خاص دارد که برای آن هزینه می‌شود تا به مزایا برسد. برای همه صنایع باید تدبیری اندیشیده شود تا در کنار مزایا آنچه که تهدید است را به فرصت تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در این خصوص، باید روستاهایی که در حوزه نیشکر هستند بررسی و مطالعه توانمندی و امکان‌سنجی روستاها در حوزه نیشکر انجام شود و براساس این توانمندی‌ها برنامه‌ریزی شود تا موضوع گردشگری در این روستاها فعال شود.

ارسطوزاده خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا شکرستان به عنوان یک جشنواره فراملی مطرح شود و در کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس برگزار شود زیرا مزایای بسیار خوبی برای استان خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، این جشنواره قرار است ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه و با هدف فراهم آوردن یک فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط برای مردم خوزستان برگزار شود.

از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره افزایش میزان مشارکت مردمی در یک رویداد عملی-فرهنگی و هنری، آشناسازی مردم با آخرین دستاوردهای نیشکر و معرفی و ارتقای تولیدات فرهنگی، هنری نیشکر در استان است.

این جشنواره در بخش‌های نمایشگاهی، رقابتی و بخش‌های جنبی برگزار خواهد شد. بخش نمایشگاهی شامل نمایشگاه صنعت نیشکر، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه نان و شیرینی محلی، نمایشگاه عکس و نمایشگاه هنرهای تجسمی است.

بخش رقابتی جشنواره شکرستان شامل بخش مطبوعاتی با عنوان جشنواره شهد رسانه و بخش عکس با عنوان جشنواره قاب عکس برگزار خواهد شد.

در بخش جنبی این نمایشگاه تورهای گردشگری ویژه دانش‌آموزان و آژانس‌های گردشگری، مسابقات ورزشی و تفریحی، بازارچه صنایع دستی و… برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است