کد خبر : 209236
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - 11:43
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

عضو شورای شهر تهران: بدون مماشات با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز و مافیای دستفروشان برخورد شود

سوده نجفی ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به حریم شهر در برخی مناطق به ویژه حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: از شرکت شهربان حریم‌بان انتظار داریم به دور از هرگونه مماشات به وظایف قانونی خود در برخورد با تخلفات عمل کند.

عضو شورای شهر تهران: بدون مماشات با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز و مافیای دستفروشان برخورد شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سوده نجفی در صحن علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در خصوص بازدیدی از شرکت حریم‌بان شهربان شهرداری تهران گفت: شرکت حریم‌بان شهربان شهرداری به منظور ایجاد نظم در حفظ حریم شهر تاسیس شده است که در راستای عمل‌ به وظایف خود در برخورد و ‌‌مقابله فساد باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز و تعرض به حریم شهر در برخی مناطق به ویژه حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: از شرکت شهربان حریم‌بان انتظار داریم به دور از هرگونه مماشات به وظایف قانونی خود در برخورد با تخلفات عمل کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تاکید کرد: مدیریت شهر تهران بر اساس اعتماد شهروندان به اعضای شورا و به طبع آن انتخاب شهردار از سوی شورا، به دست مجموعه شهرداری سپرده شده است و باید از این امانت شهروندان در همه بخش ها بر اساس قانون حفاظت و حراست شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: مافیای دستفروشان سطح شهر تهران که تعداد آن نیز اندک است برخورد شود که این موضوع آسیب های دیگری در سطح شهر می تواند به وجود آورد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تعداد زیادی از افراد که اقدام به دستفروشی می کنند قطعا با مشکل اقتصادی مواجه هستند لذا خواستار ساماندهی و اجتناب از برخورد ناشایست با آنان هستم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر عنوان کرد: از هیئت دولت و وزیر کار نیز می خواهم تمهیداتی را در خصوص اشتغال افراد غیربومی در استان‌های خود داشته باشند تا از مهاجرت به شهر تهران جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص مشکلات کارکنان شرکت حریم‌بان شهربان گفت: کمبود امکانات نرم و سخت افزاری برای راه اندازی سامانه هوشمندسازی بعد از حمله هکری یکی از چالش‌های این مجموعه است که نظارت را با مشکل مواجه کرده است.

نجفی با بیان اینکه عمل به قانون یکی از تاکیدات شورای ششم است اما به همان اندازه باید به تکریم شهروندان در انجام ماموریت نیز‌ توجه شود ادامه داد: ممکن است برخورد قانونی با تخلف خوشایند برخی شهروندان نباشد لذا در این موارد نباید هیچ‌گونه رفتار نامناسب که شان شهروندان را مورد سوال قرار دهد صورت بگیرد.

رئیس کمیته سلامت با تاکید بر ضرورت حمایت حقوقی از کارکنان این شرکت حریم بان و شهربان در هنگام ماموریت گفت: در موارد متعدد کارکنان این شرکت در انجام وظایف خود در برخورد با متخلفان مورد ضرب‌و شتم و خشونت و تعرض قرار می‌گیرند که انتظار می رود شهرداری نسبت به این موضوع توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه شهرداری و شهردار تهران می خواهم اقدامات لازم را در خصوص احصاء چالش‌های مطرح شده که نیازمند تعامل با سایر نهادها از جمله قوه‌قضائیه، تعزیرات و نیروی انتظامی است را مورد توجه قرار دهد.

اخبار مرتبط:
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک
شهادت ۳ مامور پلیس در جریان درگیری با یک شرور مسلح در نارمک

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت از شهادت سه تن از ماموران پلیس در جریان درگیری مسلحانه با یک شرور در محدوده نارمک خبرداد.

روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه
روایت مَردم منطقه جنگلی دیزمار و روستای اوزی و پیر داوود از سانحه

ایرنا نوشت: براساس گزارش‌هایی که اهالی روستا‌های اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صدا‌هایی در این منطقه شنیده شده است.

دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است
دید افقی در محل سانحه بالگرد رئیسی کمتر از ۵ متر است

فارس نوشت: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است