کد خبر : 209114
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - 03:33
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خوزستان در درمان سریع بیماران سکته مغزی در کشور پیشتاز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بازتوانی بیماران سکته مغزی اهمیت بسیار زیادی دارد گفت: استان خوزستان از نقاط پیشتاز کشور در درمان سریع بیماران سکته مغزی است.

خوزستان در درمان سریع بیماران سکته مغزی در کشور پیشتاز است

دکتر محمدحسین سرمست روز دوشنبه در همایش روز جهانی سکته مغزی که در سالن دکتر شریف‌پور مرکز درمانی گلستان اهواز برگزار شد افزود: سالانه حدود ۱۷ هزار مرگ ناشی از تصادف رانندگی در کشور اتفاق می‌افتد که در کنار آن حدود ۴۰ هزار نفر، ناتوان و معلول می‌شوند.

وی گفت: درمان از راه دور بیماران سکته مغزی با عنوان تله استروک، بسیار حیاتی و ارزشمند است که به همت کمیته استروک بیمارستان گلستان اهواز و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز این امر محقق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وقوع روزانه ۳۰۰ سکته مغزی در ایران ادامه داد: مشکلات موجود در سیستم ارجاع سریع بیماران سکته مغزی برای بازتوانی،نبود طرح بازتوانی اجباری برای دانش‌آموختگان رشته مغز و اعصاب و نامناسب بودن تخت‌های بیمارستانی برای بازتوانی بیماران سکته مغزی از چالش های جدی این حوزه محسوب شده که باید در اسرع وقت برطرف شوند.

وی افزود: با کلنگ‌زنی طرح جدید مصوبه ریاست جمهوری در خصوص افزودن یک هزار تخت بیمارستانی به خوزستان، بخش‌های فیزیوتراپی و بازتوانی، احیا خواهند شد.

سرمست گفت: امیدوارم برگزاری این گونه همایش‌ها، منشاء خیر و برکت درمانی برای مردم شریف خوزستان باشد و شعار ما این است که هر آن چیزی که از نظر تشخیصی و درمانی در کشور در حال انجام است، در خوزستان در دسترس مردم باشد.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است