کد خبر : 208967
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - 12:46
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آشنایی با متا تگ رفرش و کاربردهای آن در وب

سئو سایت یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به شما در داشتن کسب و کار اینترنتی کمک نماید. اگر تصمیم داشته باشید از خدمات سئو در مشهد استفاده کنید باید با ابزارهای مختلف آن آشنایی داشته باشید تا با استفاده به جای آن‌ها بتوانید در بهینه سازی سایت خود تاثیرگذار باشید.

آشنایی با متا تگ رفرش و کاربردهای آن در وب

سئو سایت یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به شما در داشتن کسب و کار اینترنتی کمک نماید. اگر تصمیم داشته باشید از خدمات سئو در مشهد استفاده کنید باید با ابزارهای مختلف آن آشنایی داشته باشید تا با استفاده به جای آن‌ها بتوانید در بهینه سازی سایت خود تاثیرگذار باشید.

یکی از ابزارهای مهم در سئو، متاتگ‌ها هستند. این تگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای کاربری خاصی استفاده می‌شوند. متاتگ‌ها به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر با ماهیت اصلی صفحات سایت شما آشنا شوند و این موضوع سرعت ایندکس صفحات را افزایش خواهد داد. موضوع اصلی که در رابطه با متاتگ‌ها وجود دارد موارد استفاده از آن‌ها است.

متا تگ رفرش

این درست نیست که فقط این کدها را در قسمت مناسب آن‌ها قرار دهید و ندانید هر کدام چه کاربردی دارند. ممکن است با استفاده اشتباه از آن‌ها مشکلاتی را برای سایت خود به وجود بیاورید و به سئو سایت ضربه بزنید. برخی از این مشکلات اصلا قابل جبران نیستند و ممکن است نتوانید آن‌ها را برطرف کنید. یکی از متاتگ‌هایی که زیاد استفاده می‌شوند و باید در رابطه با کاربرد آن اطلاعات کافی داشته باشید، متاتگ رفرش است. برای اینکه بتوانید از متاتگ رفرش به صورت بهینه استفاده کنید، باید کاربرد آن را بدانید تا در جایگاه اشتباهی آن را به کار نبرید و به مشکل برخورد نکنید.

در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با متاتگ رفرش به صورت کامل آشنا باشیم. با ما همراه باشید.

متاتگ رفرش چیست؟

اگر کمی در رابطه با سئو آشنایی داشته باشید، حتما مفهوم ریدایرکت را می‌شناسید. اگر زمانی نیاز داشته باشید آدرس صفحه را به هر دلیلی عوض کنید، معمولا از ریدایرکت استفاده می‌شود. ریدایرکت دارای انواع مختلفی است که از هر کدام برای کاربرد مخصوصی استفاده می‌شود و ریدایرکت ۳۰۱ معروف‌ترین نوع آن است. زمانی که از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده می‌کنید باید با این مفهوم آشنا باشید تا بتوانید در بهترین مکان از آن استفاده کنید. موضوعی که باید در این مطلب به آن اشاره کنیم این است که ریدایرکت از سمت سرور انجام می‌شود.

حالا اگر بخواهیم شما را با متاتگ رفرش آشنا کنیم باید بگوییم که این متاتگ مانند ریدایرکت عمل می‌کند با این تفاوت که از سمت سرور انجام نشده و همه چیز سمت کاربر است. متاتگ رفرش صفحه قبلی را با صفحه جدیدی جایگزین کرده و این کار را از سمت کاربر انجام می‌دهد.

روش کار متاتگ رفرش به این صورت است که در کد آن زمانی تعین می‌شود که بعد از گذشت زمان تعین شده، کاربر به صفحه جدیدی که تعین شده است منتقل می‌شود. برخی از اوقات در این کد صفحه مبدا و مقصد یکی است و تنها به این دلیل از آن استفاده می‌شود که صفحه در فواصل زمانی که مدیر سایت مشخص می‌کند، رفرش شود. برای مثال حتما وارد سایت‌هایی شده‌اید که قیمت طلا و سکه را اعلام می‌کنند.

این سایت‌ها دائما باید به روز رسانی شوند تا قیمت درست را به کاربر نشان دهند. اگر کاربری مدت زمان طولانی در سایت باشد و آن را رفرش نکند، قیمت به روز شده و جدید را مشاهده نکرده و تصور می‌کند هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است. به همین دلیل از متاتگ رفرش در این سایت‌ها استفاده می‌شود تا پس از مدت معینی سایت رفرش شده و قیمت جدید نماش داده شود.

استفاده دیگر آن که به احتمال زیاد با آن روبه‌رو شدید، زمانی است که وارد درگاه پرداخت سایتی می‌شوید و بعد از پرداخت موفقیت آمیز و زمانی که در صفحه رسید قرار دارید، بعد از مدتی به صورت خودکار به صفحه دیگری منتقل می‌شوید. در این شرایط در صفحه رسید از متاتگ رفرش استفاده می‌شود.

رفرش متا تگ

ساختار کد متاتگ رفرش

متاتگ رفرش به صورت زیر نمایش داده می‌شود:

<head>

</ “‘/meta http-equiv=”refresh” content=”4; URL=’https://ahrefs.com/blog/301-redirects>

<head/>

در ابتدا باید روی این موضوع تاکید داشته باشیم که تمام متاتگ‌ها باید در قسمت head کدهای html سایت قرار بگیرند و متاتگ رفرش نیز از این قاعده مستثنی نیست. عدد چهاری که در کد بالا مشاهده می‌کنید نشان دهنده زمانی است که بعد از آن صفحه سایت رفرش شده و به صفحه جدید منتقل می‌شود.

آدرس صفحه خود را باید در قسمت URL قرار دهید. دقیقا همانطور که در بالا نمایش داده شده است. همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، می‌توانید صفحه مبدا و مقصد را یکی در نظر بگیرید.

چرا نباید از متاتگ رفرش به جای ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنیم؟

نکته دیگری که باید در رابطه با این بحث مطرح کنیم این است که دقت کنید تا کاربرد متاتگ رفرش را با ریدایرکت ۳۰۱ اشتباه نگیرید. همیشه بهتر است برای تغیر مسیرها و ریدایرکت‌های معمولی و دائمی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمایید.

دلایل مختلفی وجود دارد که این موضوع را ممنوع کرده است. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که تجربه کاربری خود را از دست می‌دهید و این تاثیر بسیار مخربی در سئو سایت شما خواهد داشت. اگر شما با استفاده از متاتگ رفرش کاربر را به صفحات مختلف سایت هدایت کنید، ضمن اینکه او را گیج می‌کنید، آزادی عمل را از او خواهید گرفت و در نتیجه کاربر سایت را ترک می‌کند و دیگر بازنخواهد گشت. در این صورت تجربه کاربری نامناسبی به وجود آوردید.

دلیل دوم این است که با استفاده نامناسب از متاتگ رفرش مشکلاتی در ایندکس صفحات به وجود می‌آید. زمانی که از متاتگ رفرش استفاده می‌کنید فقط صفحه مقصد شما ایندکس خواهد شد. حالا فرض کنید مدیر سایت از این متاتگ برای صفحه محصول خود استفاد کرده و کاربر را به صفحه پرداخت هدایت می‌کند. در این شرایط صفحه محصول که اهمیت بیشتری دارد ایندکس نشده و صفحه پرداخت ایندکس خواهد شد. اینجا دیگر نمی‌توانید توقع داشته باشید که صفحه محصولات شما در نتایج جستجو نمایش داده شوند و این مشکلی است که سئو داخلی را از بین می‌برد.

دلیل سومی که نباید از متاتگ رفرش به جای ریدایرکت ۳۰۱ و به صورت اشتباه استفاده کنید این است که اگر زمان متاتگ رفرش را در حد ۲ یا ۳ ثانیه تنظیم نمایید، برخی از مرورگرهای قدیمی به مشکل برخواهند خورد و ممکن است آدرس صفحه مقصد را به خوبی نخوانند. در این صورت مخاطب با خطای ۴۰۴ رو به رو شده و سایت را می‌بندد.

به همین دلیل است که همیشه روی استفاده درست از متاتگ رفرش تاکید شده و این تذکر داده شده که تا زمانی که همه جوانب را نسنجیده‌اید، از این تگ استفاده نکنید تا به مشکل برنخورید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

اخبار مرتبط:
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد
جمیله علم‌الهدی به عنوان بانوی اول ایران در پاکستان معرفی شد

همسر ابراهیم رییسی که او را در سفر به پاکستان همراهی می‌کند، از سوی رسانه‌های پاکستانی به عنوان «بانوی اول ایران» معرفی شد.

ارسال دیدگاه

2 پاسخ به “آشنایی با متا تگ رفرش و کاربردهای آن در وب”

  1. mahdiye گفت:

    متا تگ رفرش خیلی دیگ استفاده نمیشه
    همون طوری که خودتونم گفتین ریدایرکت ۳۰۱ خیلی بهتره

  2. مریم گفت:

    این موضوع که نباید از متا تگ رفرش به جای ریدایرکت استفاده کرد خیلی جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است