سئو سایت یکی از مهمترین گزینههایی است که میتواند به شما در داشتن کسب و کار اینترنتی کمک نماید. اگر تصمیم داشته باشید از خدمات سئو در مشهد استفاده کنید باید با ابزارهای مختلف آن آشنایی داشته باشید تا با استفاده به جای آنها بتوانید در بهینه سازی سایت خود تاثیرگذار باشید.
سئو سایت یکی از مهمترین گزینههایی است که میتواند به شما در داشتن کسب و کار اینترنتی کمک نماید. اگر تصمیم داشته باشید از خدماتسئو در مشهداستفاده کنید باید با ابزارهای مختلف آن آشنایی داشته باشید تا با استفاده به جای آنها بتوانید در بهینه سازی سایت خود تاثیرگذار باشید.
یکی از ابزارهای مهم در سئو، متاتگها هستند. این تگها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای کاربری خاصی استفاده میشوند. متاتگها به خزندههای موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر با ماهیت اصلی صفحات سایت شما آشنا شوند و این موضوع سرعت ایندکس صفحات را افزایش خواهد داد. موضوع اصلی که در رابطه با متاتگها وجود دارد موارد استفاده از آنها است.
این درست نیست که فقط این کدها را در قسمت مناسب آنها قرار دهید و ندانید هر کدام چه کاربردی دارند. ممکن است با استفاده اشتباه از آنها مشکلاتی را برای سایت خود به وجود بیاورید و به سئو سایت ضربه بزنید. برخی از این مشکلات اصلا قابل جبران نیستند و ممکن است نتوانید آنها را برطرف کنید. یکی از متاتگهایی که زیاد استفاده میشوند و باید در رابطه با کاربرد آن اطلاعات کافی داشته باشید، متاتگ رفرش است. برای اینکه بتوانید از متاتگ رفرش به صورت بهینه استفاده کنید، باید کاربرد آن را بدانید تا در جایگاه اشتباهی آن را به کار نبرید و به مشکل برخورد نکنید.
در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با متاتگ رفرش به صورت کامل آشنا باشیم. با ما همراه باشید.
متاتگ رفرش چیست؟
اگر کمی در رابطه با سئو آشنایی داشته باشید، حتما مفهوم ریدایرکت را میشناسید. اگر زمانی نیاز داشته باشید آدرس صفحه را به هر دلیلی عوض کنید، معمولا از ریدایرکت استفاده میشود. ریدایرکت دارای انواع مختلفی است که از هر کدام برای کاربرد مخصوصی استفاده میشود و ریدایرکت ۳۰۱ معروفترین نوع آن است. زمانی که از خدماتطراحی سایت در مشهداستفاده میکنید باید با این مفهوم آشنا باشید تا بتوانید در بهترین مکان از آن استفاده کنید. موضوعی که باید در این مطلب به آن اشاره کنیم این است که ریدایرکت از سمت سرور انجام میشود.
حالا اگر بخواهیم شما را با متاتگ رفرش آشنا کنیم باید بگوییم که این متاتگ مانند ریدایرکت عمل میکند با این تفاوت که از سمت سرور انجام نشده و همه چیز سمت کاربر است. متاتگ رفرش صفحه قبلی را با صفحه جدیدی جایگزین کرده و این کار را از سمت کاربر انجام میدهد.
روش کار متاتگ رفرش به این صورت است که در کد آن زمانی تعین میشود که بعد از گذشت زمان تعین شده، کاربر به صفحه جدیدی که تعین شده است منتقل میشود. برخی از اوقات در این کد صفحه مبدا و مقصد یکی است و تنها به این دلیل از آن استفاده میشود که صفحه در فواصل زمانی که مدیر سایت مشخص میکند، رفرش شود. برای مثال حتما وارد سایتهایی شدهاید که قیمت طلا و سکه را اعلام میکنند.
این سایتها دائما باید به روز رسانی شوند تا قیمت درست را به کاربر نشان دهند. اگر کاربری مدت زمان طولانی در سایت باشد و آن را رفرش نکند، قیمت به روز شده و جدید را مشاهده نکرده و تصور میکند هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است. به همین دلیل از متاتگ رفرش در این سایتها استفاده میشود تا پس از مدت معینی سایت رفرش شده و قیمت جدید نماش داده شود.
استفاده دیگر آن که به احتمال زیاد با آن روبهرو شدید، زمانی است که وارد درگاه پرداخت سایتی میشوید و بعد از پرداخت موفقیت آمیز و زمانی که در صفحه رسید قرار دارید، بعد از مدتی به صورت خودکار به صفحه دیگری منتقل میشوید. در این شرایط در صفحه رسید از متاتگ رفرش استفاده میشود.
در ابتدا باید روی این موضوع تاکید داشته باشیم که تمام متاتگها باید در قسمت head کدهای html سایت قرار بگیرند و متاتگ رفرش نیز از این قاعده مستثنی نیست. عدد چهاری که در کد بالا مشاهده میکنید نشان دهنده زمانی است که بعد از آن صفحه سایت رفرش شده و به صفحه جدید منتقل میشود.
آدرس صفحه خود را باید در قسمت URL قرار دهید. دقیقا همانطور که در بالا نمایش داده شده است. همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، میتوانید صفحه مبدا و مقصد را یکی در نظر بگیرید.
چرا نباید از متاتگ رفرش به جای ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنیم؟
نکته دیگری که باید در رابطه با این بحث مطرح کنیم این است که دقت کنید تا کاربرد متاتگ رفرش را با ریدایرکت ۳۰۱ اشتباه نگیرید. همیشه بهتر است برای تغیر مسیرها و ریدایرکتهای معمولی و دائمی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمایید.
دلایل مختلفی وجود دارد که این موضوع را ممنوع کرده است. اولین و مهمترین دلیل این است که تجربه کاربری خود را از دست میدهید و این تاثیر بسیار مخربی در سئو سایت شما خواهد داشت. اگر شما با استفاده از متاتگ رفرش کاربر را به صفحات مختلف سایت هدایت کنید، ضمن اینکه او را گیج میکنید، آزادی عمل را از او خواهید گرفت و در نتیجه کاربر سایت را ترک میکند و دیگر بازنخواهد گشت. در این صورت تجربه کاربری نامناسبی به وجود آوردید.
دلیل دوم این است که با استفاده نامناسب از متاتگ رفرش مشکلاتی در ایندکس صفحات به وجود میآید. زمانی که از متاتگ رفرش استفاده میکنید فقط صفحه مقصد شما ایندکس خواهد شد. حالا فرض کنید مدیر سایت از این متاتگ برای صفحه محصول خود استفاد کرده و کاربر را به صفحه پرداخت هدایت میکند. در این شرایط صفحه محصول که اهمیت بیشتری دارد ایندکس نشده و صفحه پرداخت ایندکس خواهد شد. اینجا دیگر نمیتوانید توقع داشته باشید که صفحه محصولات شما در نتایج جستجو نمایش داده شوند و این مشکلی است که سئو داخلی را از بین میبرد.
دلیل سومی که نباید از متاتگ رفرش به جای ریدایرکت ۳۰۱ و به صورت اشتباه استفاده کنید این است که اگر زمان متاتگ رفرش را در حد ۲ یا ۳ ثانیه تنظیم نمایید، برخی از مرورگرهای قدیمی به مشکل برخواهند خورد و ممکن است آدرس صفحه مقصد را به خوبی نخوانند. در این صورت مخاطب با خطای ۴۰۴ رو به رو شده و سایت را میبندد.
به همین دلیل است که همیشه روی استفاده درست از متاتگ رفرش تاکید شده و این تذکر داده شده که تا زمانی که همه جوانب را نسنجیدهاید، از این تگ استفاده نکنید تا به مشکل برنخورید.
مصلحی درباره هک بانکها در چند هفته اخیر و پرداخت ۳ میلیون دلار بیت کوین به گروه هکری بیان کرد: مجموعه بانکی که هک در آن رخ داده به علت ضعف امنیت سایبری، باعث شده که از ارتباطاش هکرها استفاده کنند و باجافزار را به بانکهای مختلف تزریق کنند. چند ماه قبل برخی از بانکها از کار افتادند، اما خبری از آن منتشر نشد. حالا بعد از چند ماه به جای توضیح آن بانکها و شرکتی که تراکنشها را انجام میداد، یک سایت خارجی گزارشی مبنی بر هک شدن این مجموعهها ارائه کرده است. در این گزارش آمده که آن شرکت ۳ میلیون دلار بیت کوین را به هکرها دادهاند.
خیاطی یکی از هنرهای دستی و مهارتی است که از دیرباز در زندگی انسانها جایگاه ویژهای داشته و همچنان حفظ میشود. در دنیای مدرن امروز، با وجود پیشرفتهای فناوری و تولید انبوه لباسها، خیاطی همچنان به عنوان یک هنر و مهارت ارزشمند شناخته میشود. یادگیری خیاطی نه تنها به فرد امکان میدهد تا لباسهای دلخواه خود را طراحی و دوخته، بلکه به عنوان یک منبع درآمدی نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد. یکی از روشهای نوین و موثر در آموزش خیاطی، روش گرلاوین است که با رویکردی منظم و کارآمد، فرآیند یادگیری خیاطی را برای مبتدیان و حتی افراد با تجربه تسهیل میکند. در این مقاله، به بررسی روش گرلاوین در آموزش خیاطی پرداخته و مزایا، مراحل و نکات کلیدی این روش را بررسی خواهیم کرد.
در دنیای امروز، روشهای سنتی خرید بهسرعت جای خود را به راهکارهای نوین و هوشمندانه میدهند. پیشرفت فناوری و ظهور پلتفرمهای خرید آنلاین، تحولی چشمگیر در نحوه خرید و فروش کالاها ایجاد کرده است.
ارسال
دیدگاه
2 پاسخ به “آشنایی با متا تگ رفرش و کاربردهای آن در وب”
متا تگ رفرش خیلی دیگ استفاده نمیشه
همون طوری که خودتونم گفتین ریدایرکت ۳۰۱ خیلی بهتره
این موضوع که نباید از متا تگ رفرش به جای ریدایرکت استفاده کرد خیلی جالب بود