کد خبر : 207891
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - 15:35
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

حجت الاسلام قوامی: معترضانِ کف خیابان را هر چه می‌خواهید بنامید اما آن‌ها بخشی از مردم‌اند و اعتراض دارند/ حاکمیت اصلاح‌طلبان را قبول ندارد

فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده مجلس ششم گفت: اینهایی که در خیابان هستند، مردم‌اند؛ حالا به آنها گفته شود فریب‌خورده، عوامل بیگانگان یا هر چیز دیگر اما به هر حال اینها بخشی از مردم‌اند و اعتراض دارند. هرچند دیگر اصلاحات سخت شده است و آنهایی که در خیابان حضور دارند نه‌تنها اصولگرایان بلکه دیگر اصلاح‌طلبان را هم قبول ندارند.

حجت الاسلام قوامی: معترضانِ کف خیابان را هر چه می‌خواهید بنامید اما آن‌ها بخشی از مردم‌اند و اعتراض دارند/ حاکمیت اصلاح‌طلبان را قبول ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وضعیت سیاسی هنوز آرام نشده است و در این شرایط به نظر می‌رسد برخی از مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید علاوه بر بازشدن باب گفت‌وگو اصلاحاتی در شیوه حکمرانی هم به وجود آید.

ناصر قوامی، فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده مجلس ششم، درباره این موضوع گفت: «از ۲۵سال پیش تا کنون ما گفته‌ایم که تنها راه برای زندگی بهتر مردم و حکمرانی بهتر اصلاحات است و هنوز هم همین را می‌گوییم. آقای خاتمی هشت سال کوشید که اصلاحات را محقق کند اما بعدش احمدی‌نژادی روی کار آمد که عملا کشور را به پرتگاه برد. بعد از او آقای روحانی روی کار آمد؛ فردی که به هر حال می‌خواست فضایی معتدل را در کشور به وجود آورد. در تمام این سال‌ها اصلاح‌طلبان بر ضرورت تحقق اصلاحات قانونی، سیاسی و فرهنگی تأکید کردند اما گوش شنوایی نبود و مقابله با اصلاحات نتیجه‌ای جز وضعیت کنونی نداشت».

او ادامه داد: «به هر حال اینهایی که در خیابان هستند، مردم‌اند؛ حالا به آنها گفته شود فریب‌خورده، عوامل بیگانگان یا هر چیز دیگر اما به هر حال اینها بخشی از مردم‌اند و اعتراض دارند. هرچند دیگر اصلاحات سخت شده است و آنهایی که در خیابان حضور دارند نه‌تنها اصولگرایان بلکه دیگر اصلاح‌طلبان را هم قبول ندارند. از سوی دیگر حاکمیت هم اصلاح‌طلبان را قبول ندارد و در این فضا چه مجرایی برای اصلاحات وجود دارد؟ ببینید آقای خاتمی درباره اتفاقی که در شاهچراغ رخ داد بیانیه‌ای معتدل صادر کرد. همین معترضان به او تاختند و از آن سو کیهان هم به آقای خاتمی حمله کرد. واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی قرار دارند اما با همه اینها و با علم به اینکه شرایط برای اصلاحات سخت است اما در عین حال می‌گویم که تنها راه هم اصلاحات است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من باور دارم گرچه همین معترضان از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند اما خواهان اصلاحات هستند ولی اینکه تصمیم‌سازان می‌تواند شکل اصلاحاتی که معترضان می‌خواهند را محقق کند یا نه، بحث دیگری است. معترضان با آنکه از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند اما عداوتی با آنها ندارند زیرا می‌گویند کاری از دست اصلاح‌طلبان بر نمی‌آید؛ درست هم می‌گویند و ما کاری نتوانستیم انجام زیرا اجازه اصلاحات را ندادند».

قوامی در پایان گفت: «اگر عقلای نظام بخواهند اصلاحاتی را انجام دهند، شرط اول برگزاری انتخاباتی آزاد است؛ در غیر این صورت من تصور نمی‌کنم صرف سخن از اصلاحات راه به جایی ببرد و معترضان را قانع کند».

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است