کد خبر : 207592
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - 05:22
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

با همدلی می توانیم منابع انسانی را به ثروت اصلی شهرداری ها بدل کنیم

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهر ها در دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری همزمان با چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی و توسعه کلانشهر های کشور بیان کرد: با نزدیک شدن به فصل بودجه ریزی کشور معاونین برنامه ریزی کلانشهر ها کمک ویژه ای در لایحه بودجه 1402 برای شهرداری ها می توانند داشته باشند که سهم خوبی را دولت در حوزه های مختلف حمل و نقل، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی در نظر بگیرد.

با همدلی می توانیم منابع انسانی را به ثروت اصلی شهرداری ها بدل کنیم

احسان متولیان در این همایش با اشاره به اینکه رابطه بسیار خوبی در این دوره جدید مدیریت شهری و دولت جدید بین شهرداری ها و دولت برقرار شده است، اظهارکرد: از ابتدای دوره مدیریت شهری چندین جلسه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار شد و همدلی بین مدیریت شهری و دولت حاکم است.

وی اظهارکرد: جلسه پرباری با ریاست مجلس که در نشست مجمع شهرداران شرکت کردند، برگزار شد و در خصوص بحث های بودجه ای، ظرفیت های مناسبی در قانون وجود دارد که مقرر شد از این ظرفیت ها استفاده شود.

متولیان با اشاره به اینکه کشور ما دارای منابع بی نظیری است و در دوره هایی از این منابع غفلت شده است، بیان کرد: یکی از مباحثی که در جلسه قبلی نشست مجمع شهرداران مطرح شد واگذاری مدیریت بهینه سازی مصرف گاز در کشور به شهرداری ها بود؛ یک ظرفیت ۶۰ میلیارد دلاری که اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم تغییر و تحولی برای شهرداری ها ایجاد خواهد شد و از مصرف اشتباه منابع انرژی توسط شهروندان جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه از این ظرفیت ها در کشور بسیار وجود دارد، اظهارکرد: با همدلی بین شهرداری های کلانشهر ها این اتفاقات خواهد افتاد و معاونین برنامه ریزی نقشه راه را برای شهرداران تهیه کنند.

متولیان با بیان اینکه منابع انسانی در شهرداری ها از یک فرصت تبدیل به تهدید شده است، تصریح کرد: همدلی و همکاری برای ایجاد رویکرد جدید به صورت واحد داشته باشیم و منابع انسانی را به ثروت اصلی شهرداری ها بدل کنیم.

وی بیان کرد: آمار منابع اصلی مدیران برای تصمیم گیری است و متاسفانه خلا بزرگی در شهرداری ها در این حوزه داریم. داده ها و آمار برای برنامه ریزی در شهرداری ها یا در دسترس نیست و یا وجود ندارند. همچنین معاونین برنامه ریزی با همکاری سازمان آمار و برنامه و بودجه کشور این رویه را اصلاح کنند تا بانکهای اطلاعاتی خوبی درحوزه کلانشهر ها داشته باشیم.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهر ها در پایان اظهارکرد: یکی از برنامه هایی که با پیشنهاد سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه کلانشهر اهواز در مجمع در حال پیگیری هستیم، راه اندازی داشبورد مدیریتی است، که شهرداران، مدیران ارشد شهری و معاونین بر عملکرد کل شهرداری های کشور اشراف داشته باشند و آمار و اطلاعات در دسترس همه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است